Wednesday, July 25, 2012

APAKAH RAZI BAKAL TERSINGKIR ?

MENURUT kesimpulan ahli parlimen kedai kopi kat sebelah bangunan umngok Kopilah , nama razi bakal dikeluarkan dari senarai calun dalam pru akan datang bagi memberi laluan kepada mail dan juga bagi menjaga kedudukan anan yang agak terancam disebabkan kekuatan pr yang semakin bertambah khususnya di bahagian pokan Kopilah sendiri .

Razi sudah dua penggal jadi yb dan anan pula baru sepenggal manakala mail pulak dah nak masuk ke penggal keempat .

Memandangkan kedudukan razi cuma jawatankuasa dilantik mail sendiri , maka kedudukan mail sebagai ketua bahagian lebih penting dari kedudukan razi , razi perlu direhatkan lagi pun pengaruh razi dalam kepimpinan bahagian tidak kuat .

Razi tidak pernah bertanding dan menang apa-apa jawatan penting saperti ketua pemuda , naib ketua , timbalan atau ketua sekali pun manakala anan pulak masih lagi kekal sebagai ketua pemuda .

Jika anan kekal di pilah , nasib anan mungkin berubah , kedudukan anan goyah kerana kemampuan anan tidak pernah diuji secara menyeluruh .

Menang sebagai ketua pemuda pun secara kompromi ,, bukan  bertanding dan oleh kerana semuanya nak menjaga tombolok masing-masing , idea kompromi timbul dimana semuanya ada jawatan dan tidak bertanding sesama sendiri .

Khabarnya naib ketua sekarang iddin bakal masuk kesitu kerana iddin sendiri dari cawangan bandar biarpun menyemenda ke seri menanti .

Ateh brahim dikabarkan kuat melobi menantunya jadi calun lagi pun antara iddin dan anan tidak banayak perbedaannya , kedua-duanya loyar dan ada syarikat sendiri .

Untuk itu anan kena dipindahkan ke senaling yang dirasakan lebih selamat kerana ada sokongan peneroka felda kepis yang selama ini menjadi tulang belakang kekuatan mail .

Soalnya , kenapa razi , kenapa tidak asan kepiting , jawapan mudahnya ialah mengeluarkan nama razi dari senarai lebih mudah berbanding mengeluarkan nama asan kepiting , lagi pun asan kepiting boss be end kopilah , nyanya kalau mail menghantar cadangan m nggugurkan nama asan kepiting untuk perhatian kepimpinan negeri dan pusat sedangkan yang membawa nama itu keatas ialah asan kepiting sendiri .

Kalau mail berbuat begitu , tersedak lah nampaknya kerana menyingkirkan boss lebih sukar dari mengeluarkan orang bawahan , biarpun mail ketua umngok , tapi dalam pru ketua be end lebih power dari ketua umngok .

Lagi pun dell tentu tak setuju jika mail yang keluar , kan,kan ....

PP - biasalah parlimen kedai kopi , dengar boleh, pakai fikirlah sendiri .

5 comments:

Anonymous said...

Apo nasib Samad?

Dio pun kompromi yo dapek jawatan lantikan.

Nak lawan Hj Mail yang x berapo macam Haji (mcm Hj Muslim), MB suruh cium tangan Mail dicium eih, burak boleh la Samad!

Anonymous said...

Bangang la orang Senaling dapek Wakil Rakyat main tukar2 kusi

Anonymous said...

Decka dapek tak kusi?

Anonymous said...

PP

Ghapar rashid apo macam nasib dio lak ...takkan nak balik kojo tukang kobun ...

Anonymous said...

razi soh balik ngailla...