Saturday, May 19, 2012

BACAAN BUAT PECACAI UMNGOK , DAH TERTONGGENG , TAK DAPAT MENGAMUK SAKAN



BUAT KK dan YANG SEWAKTU DENGANNYA DI KOPILAH , KENANGKAN ASPAN YANG DAH BERJUANG MELEBIH SEPARUH ABAD , APAKAH KK LEBIH HEBAT DAN PEJUANG BERBANDING ASPAN ?


BUDAYA umngok memang macam itu , itu acuannya , dan begitu lah kueh yang terbentuk dan begitu juga lah caranya bagaimana permohonan harta negara boleh diperolihi .

Yang pertama , darahnya mesti berwarna warni  dan ada darjat kalau setakat darah marhain , jangan haraplah .

Kedua , kroninya mesti hebat , dekat dengan kepimpinan dan lagi tinggi lagi baik , kadang kala tak mohon pun dapat , kena offer lagi .

Ketiga , mesti pandai suap sampai penuh mulut kalau tak cukup masuk kedalam poket buat bekal bawak balik rumah .

Keempat , mesti selalu tunjuk terror , tunjuk baik dan tunjuk kuat , samseng sikit tak apa kerana akan ada yang tolong jagakan , tak ada aper-aper punya .

Kelima , budak kecik kena bagi asah biar tajam , pakai pengasah luar setiak-tidaknya pengasah dari siam atau amoi cina dan vietnam .

Keenam , bodek satu yang pasti , kerja je kuat tapi bodeknya lemah , rentikanlah .

Banyak lagi , minta KK atau ahli umngok tolong tambahkan ...



PP - he,he ..

3 comments:

Anonymous said...

Bro ...

Kalau nak tambah ...memang banyak ..tapi kita pikir satu jelah ...kalau ada manusia macam ghapar rashid dalam umno atau pun apo2 organisasi ..memang alamat punahlah ...itu pasti ...bokeh tukang kobun nak catur politik dalam FB ...sendiri komen ..sendiri jawab ..puji diri sendiri ...tulah budaya umno ...ghapar rashid bangsat ni akan jahanamkan umno ni bro ...jadi ..biarkanlah ...babi punya ghapar rashid ...hehehe

Anonymous said...

ghapar rasid bulan2 dapek elaun kek anan & hj mail.

bayar keto dgn duit pasar.

kenduri kawin anak eih wakil rakyat solosai kan, apo x gilo eih dio petahankan wakil2 rakyat ni walaupun tau yb2 ni x bguno orang dh ramai yg bonci.

Anonymous said...

Nak cite2 terkini UMNO Kuala Pilah.

PP ulas la isu bas tak ado ke Bukit Jalil & peraturan Mesyuarat UMNO Cawangan2 yang silap dalam jumlah Perwakilan.

UMNO Bahagian KP satu1 eh Bahagian yang ubah Peraturan jumlah Perwakilan. Hebat UMNO Pilah, berpuluh tahun buek msyuarat, tahun ni buleh tersilap.

Hidup Yaya Fulusi & Mail the Corruption Man