Thursday, May 31, 2012

PRU MAKIN MENJAUH ....


ENTAH apa sebabnya pilihanraya umum ke 13 semakin lama semacam semakin tidak menjadi .

Guroh dilangit dah beberapa kali berdentum , kilat pulak sambar menyambar tetapi kenapa mendung pru ke 13 ini macam dibawa angin lalu saja .

Tidak mustahil parlimen akan terbubar dengan sendiri march tahun hadapan bila tempoh lima tahun genap dan masa ini kemungkin tidak ada pru , tidak mustahil untuk menjadi kenyataan .

Kerana segala cai yang dibuat tidak ada yang menyokong kemenangan mutlak   maka tempoh mungkin dipanjangkan , tidak mustahil kerana apa yang mustahil di negara ini .

Jika yang berkuasa macam ada segala-galanya , kekuatan , kemudahan , kemewahan , perlindungan dan bermacam-macam lagi manakala yang menentangnya pula serba tak kena , kena hamun , kena pukul , kena baling telor dan bermacam-macam kena yang tak sukar untuk disebutkan .

Dari tahun 2011 ketahun 2012 , dari bulan feb ke april kemudian mei dan jun   lepas tu masuk julai dan lepas raya dan yang terbaharu salepas pembentangan budget bulan september nanti .

Rasaanya tidak juga kerana budget nak buat apa , rakyat nak merasa apa yang dibentangkan dan paling cepat pun bulan nov atau dis , itu pun kalau tak buat flip flop lagi .

Macam mana kalau perhimpunan agung umngok sebeum itu tidak memberansangkan macam sambutan 11 mei lalu , kata lah berapa pun sejuta ke , dua juta ke ada orang kisah kerana orang tahu pru lalu lebih sejuta ahli umngok tidak mengundi parti itu .

Jika ahli sendiri tak undi , mahu ke ahli pas , dap atau pkr undi umngok ?

Macam mengatakan siamang dah berukar jadi babi , mustahil tetapi walaupun ada kemungkinan , ya lah kun fa ya kun .

Orang pilah pun dah bosan dengan flip flop ini , sekejap panas sekejap sejok , sekejap buka bilik gerakan dan pasang bendera , belum sempat bendera kering dek hujan , terpaksa bukak balik kerana tarikh prunya tak juga muncul .

Ami slebet yang kaki pau dan berangan-angan nak duduk sebagai YB termasuk yahya fulus , dua juruteknik ini betulkan paip pun bocor bagaimana nak betulkan orang ramai .

Kabarnya orang kuat yahya fulus , kamaruzaman saorang ketua badan beruniform dah berani bawa pembangkang ke Gachong , apa lah yang yahya fulus mampu lakukan di tempat sendiri , setakat bodek mail boleh lah .

Muhi pun dah beriya-iya di Kopilah nak gantikan anan yang tak berapa perform satelah dua kali kiok ditangan yati , ada muka ke orang Kopilah nak undi dia yang dah banyak makan harta negara termasuk rumah di sebelah kopilah korrner , jalan melang tu .

Nak cerita banyak , malas lah kerna kudis umngok ini semua tahu , buka sikit aje kain , banyak yang lain nak londehkan macam yati dengan jimmy dulu , heboh satu Kopilah .

Itu belum masuk cerita anak saudara kamil bibik dan juga cerita along anak am yang beriya-iya dengan cikgu shaha dari talang tu .


PP - kadang kala PP rasa Prof .Dato Dr Khalifah Ibrahim Saidon lagi baik dari muka-muka ini .

No comments: