Wednesday, November 30, 2011

KHAS UNTUK PERHIMPUNAN AGONG umNGOK .

Now , beribu-ribu pemimpin umngok samaada yang menjadi perwakilan , pemerhati ataupun sengaja dibawa untuk memeriahkan keadaan dan suasana termasuk ratusan penjaja yang menjadi tukang sibuk saolah-olah jualan mereka begitu menarik perhatian rakyat negara ini , sedang berkumpul di PWTC Kuala Lumpur .

Sebagai saorang yang saban tahun berada bersama-sama dalam keadaan itu  tidak terkecuali tahun ini PP dapat merasakan kemeriahannya tambahan lagi ini lah peluang yang sentiasa datang untuk kita bertemu dengan rakan yang sekarang ini sudah menjadi YB ( yang bangsat ) atau kembali menjadi rakyat bawahan .

Indahnya perhimpunan itu macam cerita seribu satu malam , meriah , sambutannya hangat dan sorak sorainya hebat-hebat belaka sampaikan terdapat satu peringatan bahawa mana-mana perwakilan , atau pemerhati yang membawa senjata api dan tentunya berlesen , supaya meninggalkannya dikuanter tententu kerana dikuatiri membahayakan keselamatan .

Apa maknanya perhimpunan yang gah dan aman itu jika masih ada yang ingin membawa senjata api bersama , takut atau sekadar nak menunjuk-nunjuk bahawa mereka memiliki sesuatu yang amat payah dimiliki oleh orang lain .

Malangnya kali ini , sorak sorainya tidak lagi sehebat dulu , nadanya mula lemah , pekung dah banyak terbuka dan najis peninggalan pemimpin bersepah disana sini .

Sudikah ahli-ahli umngok yang selama ini memberikan  ruang dana peluanag kepada pemimpin mereka untuk berkuasa , menyinsing lengan baju membasuh bontot pemimpin dan mencuci najis yang melambak-lambak dilantai PWTC itu .

Tahun hadapan perhimpunan yang sama pasti akan diadakan juga , tapi apakah nadanya masih sama saperti sekarang atau lansung senyap dan sunyi ?

Bak Tulisan SAKMONGKOL AK 47 , keadaan umngok saperti digambarkan dibawah .

Baca lah ya ...

I think Muhyidin this time around speaks with a touch of realism. Maybe he refuses to be bamboozled with over optimistic JASA reports – I saw some of them especially on Pahang and I was laughing. Were they written while drinking kopi tiam or eating keropok lekor? Or were they written while sitting on the bed at home? Those suckers at HQ won’t be able to tell the difference.

Muhyidin must be thinking about his home state too. Ong Kah Ting is not going to contest. His seat may go. Hishamudin is retreating to Kota Tinggi. That means Syed hamid Albar isn’t contesting anymore as he is no longer winnable. Sembrong is gone. Bakri seat is another area that’s losable. Subramaniam can say bye bye to Segamat. Pasir Gudang is another parliamentary seat that looks shaky. Johore will remain a bastion for UMNO still, but a few more parliamentary seats are gone. The labis seat, Pulai seat, Gelang Patah seat, are all at risks. If Shahrir does not stand in JB, that seat will migrate too. These may not all go to PKR but DAP is set to take over some of these seats. The opposition may increase their parliamentary presence from the current 1 to 7 seats.


Sebagai parti yang bermasalah dan mempunyai dosa yang amat banyak kepada orang Melayu dan Negara ini , PP doakan saperti ini .


" YA ALLAH  , BERIKAN LAH PETUNJUK KEPADA PEMIMPIN MEREKA DAN LEMPARKAN LAH MEREKA KE KEDUDUKAN SEHINA-HINANYA ATAS KESALAHAN YANG MEREKA TELAH LAKUKAN TERUTAMANYA KEPADA RAKYAT NEGARA INI DENGAN MENABUR FITNAH , MENIPU  , MEREMBAT WANG NEGARA , RASUAH DAN TERMASUK MENGANIAYA RAKYAT DENGAN PERATURAN DAN UNDANG-UNDANG YANG MENYUSAHKAN - AMIN   "


Moga-moga doa PP dimakbulkan Tuhan .



PP - hanya mampu berdoa dan mengundi aje .

No comments: