Monday, September 12, 2011

PRU MAKIN HAMPIR

 TAK lama lagi PRU akan diadakan , biar pun mahatet mahu supaya DSN melambat-lambat masa untuk mengadakan pru tetapi nampaknya , signal telah diberikan oleh spr yang mereka sedang mempersiapkan diri untuk mengadakan pru .

Pengurus pilihanraya , penolong pengurus dan sekarang ketua tempat mengundi telah mula dilantik .

Ini menandakan bahawa pru akan diadakan dalam masa terdekat , mungkin tak lama salepas budget 2012 nanti , maklum lah budget itu nanti budget pilihanraya dan banyak gula-gula untuk rakyat terutamanya kakitangan awam .

Lihatlah sehari dua ini , berapa ramai dah dapat durian runtuh , dan banyak lagi sedang menunggu dan semuanya itu dengan satu harapan , berikan undi kerana tolong saya untuk tolong kamu , slogan asal dari i help u , u help me .

Dan lagi satu tanda-tanda pru akan  diadakan ialah apabila isu komunis dimainkan dan juga apabila filem tragedi bukit kepong ditayangkan semula di tv , maka bukti saheh pru akan diadakan dalam masa terdekat .

Biak pi lah , soal pokoknya , bila pun pru diadakan , sokongan pada umngok pasti tidak saperti dulu lagi kerana umngok sekarang ini macam cacing kepanasan , membina isu bagi menarik balik sokongan dan menghancurkan kredibiliti pas kerana sokongan orang melayu kepada pas semakin meningkat .

Tetapi umngok seakan-akan terlupa , melayu bukan wujud dalam pas aje , melayu juga adalam pkr dan paling menggiurkan , sudah ramai melayu dalam dap , apa macam mat saman kati pun dah masuk dap .

Tepulanglah pada umngok , gunakan kemahiran yang masih bersisa kerana jika kali ini umngok gagal , tunggulah 54 tahun lagi baru umgok boleh mencuba untuk berkuasa semula .


PP - berapa kali pru pun , umngok tetapi bukan pilihan .

No comments: