Saturday, September 10, 2011

BAGAIMANA MALAYSIA BOLEH JADI AHLI KOMENWEL AHH..

Beginilah jadinya sejarah negara jika yang menulisnya adalah beruk diatas ?

PP cuma nak buat beberapa pertanyaan , kalau nak jawab , jawab , kalau tak , prof kankung boleh tolong jawabkan .

1. Bagaimana Malaysia boleh tersenarai sebagai salah sebuah negara anggota komanwel , bagaimana cara kemasukan menjadi anggota negara komanwel tu ?

2. Buat apa lah Tunku ke London , mohon untuk merdeka kalau british bukan menjajah .

3. Pernah ke british hanya memberikan perlindungan macam tu saja kepada mana-mana negara . Bagikan lah contoh negara itu selain malaysia

4. Bagaimana pulak baru sekarang ada ayat memberikan perlindungan sedangkan selama ini ayat kita dijajah digunakan , tak cayo , nyanyikan lah lagu btn , anak kecil main api ...

5. Kalau hanya PPinang , Melaka dan Singapura yang pada masa itu dalam Malaya atau Tanah Melayu  dikatakan dijajah , tidak kah itu bermakna Malaysia juga dijajah , kalau tidak sepenuhnya pun sebahagian , bagaimana pulak dinafikan .

6. Masa zaman british , dah wujud belum MCS - malay civil service yang dianggotai oleh elit Melayu ?

Banyak soalan lai ni , tapi kepala bengang kerana pelajaran sejarah tahun sebelum 2011 , jauh sangat lari dengan pelajaran sejarah salepas sept. 2011 , patultah pelajaran sejarah dah tak diajarkan lagi .

Lagi satu lah bagaimana pulak Korea marah pada Jepun kerana sejarah Jepun tidak mencatatkan hamba seks apabila mereka menjajah korea , kenapa ya , jawapan mudahnya ialah kerana sejarah itu ditulis oleh Jepun .

Agaknya lah kalau sejarah Malaysia ini ditulis oleh Jepun ke , Korea ke , USA ke atau selain dari umngok punya pecacai , adakah sejarah yang ada hari ini , sama saperti sebelum 2011 atau salepas sept. 2011 .

Tolong lah , PP tengah tension fikirkan ni .


PP - keliru

1 comment:

United Melayu No Otak(UMNO) said...

Salam tuan blog,,
Apo nak heran kan tuan,,orang2 tuo kito dulu2 mmg pornah berkato,,Kalau jumpo ular dan koling yg mengancam kito mako elok d belasah dulu koling tu kemudian ular.Jadi pepatah tu masih "relevan" lg maso skang ni,,,botul ko tuan? Hee,,Hee,,