Thursday, July 30, 2009

WAKIL AJK DUN JUASEH MANA ?

Beberapa nama telah beberapa kali bertanding untuk menduduki kerusi panas AJK bahagian bagi mewakili Dun Juasseh , malangnya kerana pengaruh tak kuat , sokongan kurang dan tidak mendapat bantuan dari wakil rakyat , banyak kali bertanding pun kalah juga .

Dulu cuma Mail Barliar yang memang , itu pun bawa nama bro. , kalau tak hanyut juga dan sekarang , lansung tak ada wakil lagi .

Atan Wahab pernah dilantik di kerusi itu tetapi kerana di maklumkan kurang menyerlah , lansung tak lantik lagi .

Mokhtar Suhod , pemimpin lama dari Padang Lebar walaupun banyak kali bertanding , sentiasa kalah saja , dan baru ini jadi ketua kampung pulak tapi masih tak menang juga dan tidak dilantik sebagai AJK lantikan .

Malang sekali , wang ada , kedudukan ada , pengaruh kuat tetapi kerana pernah berlaga angin semasa Mail bertanding dengan Abu Zahar , terus tertutup peluang .

Orang macam ini patut diberi peluang kerana rajin buat kerja dan berpengaruh , bayangkan lah sibuk-sibuk Abu Zahar di tentang Mail , masih ada masa bakar lemang untuk Mail .

Hebat tu , Atan pun kalah , apa lagi dengan cikgu ayie atau yaya Gacong .

PR dah mula gempur dun Juasseh , tak kan nak biar aje , biar lah sesekali Mokhtar Suhod bakarkan lemang untuk jamu penceramah Umno menentang kempen PR .

Payah lah kalau wakil Juasseh dalam senarai AJK bahagian hanya wakil rakyat saja .


PP - mengalir air mata terkenangkan kisah ini

3 comments:

Anonymous said...

salam PP, minta alamat Email. ada artikel yang hendak di beri

Anonymous said...

salam.pp, nak alamat email

PP said...

ppkp87@yahoo.com

tk