Saturday, March 28, 2009

BROTHER PUN PATUT LETAK JAWATAN

JIKA Shahril boleh buat pengumuman untuk letak jawatan bila kalah MT , Brother Asan , MP Kuala Pilah juga patut buat perkara yang sama .

Malu lah jadi brother kalau tak berani nak buat keputusan biarpun pahit tetapi penuh berintergriti .

Tak kan brother jadi jadi puteri atau wanita dengan membiarkan saja perkara itu berlalu dan menyerahkan kepada Najib untuk buat keputusan bagi pihak brother .

Malu lah , orang Pilah nak juga lihat pemimpin mereka berani macam Shahril , hilang jawatan tak apa kerana yang penting ialah maruah , kerana orang tak bermaruah tidak perlu jadi pemimpin .

Resiko dalam pertandingan pasti ada dan ini adalah salah satu resiko itu , jadi apa tunggu lagi bro Asan , cau lah .

Najib senang buat keputusan , Mahyuddin tak sukar nak pilih calun lain dan Asan juga mudah di singkirkan dari politik salepas ini .

Mana tak kalah , sudah lah kemut , penasihat macam Mail Bersiar , yang sekolah sampai menengah saja , memang macam tu lah keputusannya .

Orang lain beriya-iya berkempen nak menang tapi Mail beriya-iya nak kukuhkan kedudukan , jadi pecacai Asan tapi nak duduk semeja dengan Asan di peringkat bahagian .

Akhirnya Asan kalah dan kekalahan itu petanda awal bakal tersingkir dari Timbalan
Menteri kerana yang kalah patut tinggal rumah , jaga anak saja .

Macam Mail yang sorang lagi tu buat pada calun yang dapat no. 22 pemilihan lalu .

Sokongan perwakilan cawangan banyak , kredibiliti ada , kewibaan terserlah tetapi Mail buat tak nampak saja , maklumlah bukan dari regu yang sama .

Harap lepas Mail Bersiar , Mail yang sorang lagi tu pulak kalah di peringkat bahagian .

Biar cikgi Ayi saja yang pimpin bahagian kerana dia ada master tetapi cakap macam budak sekolah .

Pada Asan dan Mail sorang tu , jadilah pemimpin yang berintergriti dan berkualiti serta berwibawa .

Bukan pemimpin pengecut , berselindung disebalik jawatan yang ada yang mempermainkan pemimpin yang mengekor dibelakangnya .

Cukuplah tiga kali Asan nak bertanding , tetapi kemudian undur kebelakang semula .



PP – dah dapat rasa nasib Asan sejak awal lagi

2 comments:

COWENG ANAK PILAH said...

PP, apakah kekalahan itu penamat kepada perjuangan? Kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pandai. Coweng tidak setuju jika kekalahan yang diperolehi oleh Asan menjadi satu alasan untuk beliau patut meletak jawatan.
Pertahankan ajer jawatan itu dan teruskan perjuangan yang berlandaskan kepada keikhlasan, tidak kepada taburan wang ringgit yang boleh membutakan mata segelintir ahli UMNO yang semakin menyongsang perjuangannya.
Memang pedih menerima kekalahan. Tapi kekalahan dalam pengundian yang macam mana? Biarlah kalah pada pertimbangan perwakilan, tetapi tidak kalah pada pertimbangan Allah. Setiap yang baik itu akan ada janji ALLAH padanya. Cuma getirnya pada laluan yang ada petir sabung menyabung.

Hazman Hashim said...

Saudara! Undangan sdr. ke gerbangkeadilankp.blogspot.com