Monday, April 9, 2012

TEKTIK MENAKUT-NAKUTKAN ORANG MELAYU DAH LAPOK ..


KERANA takut kalah dan terbayang nasib yang bakal menimpa , umngok menjadikan agenda menakut-nakutkan orang melayu sebagai salah satu medium untuk mendapatkan kembali undi mereka .

Kononnya jika umngok tidak memerintah di pusat , nasib orang melayu akan terumbang ambing kerana selama ini hanya umngok sahaja yang membela nasib melayu , parti lain , podahhhhhhh .

Umngok yang berjuang mendapatkan kemerdekaan dan sebagai bukti tunku ke london untuk merundingkan kemerdekaan itu sedangkan hakikat perjuangan api , awas , mpaja dan banyak lagi yang berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan itu , langsung tidak diambil kira , macam pepatah pertitih , lembu punya susu , sapi punya nama opps , kat jat punya nama .

Begitu juga dengan islam , umngok adalah pejuang islam tulin biar pun tidak mahu hudud dilaksanakan dan yang menyebabkan sekolah agama rakyat pupus sementara banyak wang zakat tidak lagi mengalir mengikut asnaf yang ditentukan .

Ada yang berkata umngok itu melayu dan melayu itu islam walaupun dalam umngok banyak orang siam dan mamak pedukang yang mengaku melayu tetapi lansung tidak ada iras-iras melayu , tak masuk lagi di sabah , sebab itu jhon ghani juga dianggap melayu kerana ada nama ghani dan tentunya yang bernama begitu beragama islam .

Kemudian di katakan islam akan diletakan di nombor 2 salepas kristian , ini pun pelik juga mamak pedukang razali dari pening , sedang menjaja bahawa dap sedang menyiapkan usaha untuk mengkristiankan negara ini aka menjadikan kristian agama rasmi saperti yang didakwa juga oleh asan akidah .

Peliknya lge beragama budha , kenapa tak jadikan budha sebagai agama rasmi negara ini kerapa kristian , itu yang peliknya , baru 5 tahun bersama dap sudah tahu isi luar dalam dan meminta orang percaya apa yang dikatakan oleh mamak pedukang razali pening ini , podaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah lah .

Biasanya orag dah sakit-sakit tak takut nak mati malahan minta mati segera supaya kurang penanggungan tetapi umngok ini pelik sikit , makin nak mati makin pulak buang tebiat , kalau mati betul nanti , macamana lah agaknya .


Ketua pembangkang di ns mat asan , backbencher club di pimpin oleh adun paroi dan mail lasim terkoteng-koteng , tak dapat nak jaga kontraktor kelas f lagi manakala asan kepiting , sibuk menyelinap , takut terjumpa oranag ramai dan diiminta  belanja teh secawan dua .

Geng zaki , dell , ami cair dan slebet , muslim , termasuk kamil tercungap-cungaplah kerana duit tak masyuk , projek dah tak dapat lagi , sistem kroni dah habis , yang ada sistem terbuka , mampu ke mereka ini bersaing ?

Jadi PP nasihatkan jangan takut untuk berubah , jangan takut untuk berhijrah dan jangan takut untuk sentiasa mara kebelakang .

Terus menjadi orang yang pandai dan berwawasaan kerana mereka yang mengundi umngok adalah mereka yang ingin kekal dana kegelapan yang hanya tahu membezakan siang dan malam bergantung kepada lampu neon di kelab-kelab malam .

Menyala kelip-kelip lampu itu maknanya siang dan boleh terus menjagakan mata dan tutup lampu neon itu baru lah tido .

Itu lah UMNGOK ha,ha,ha ................



PP - satu soalan , masih nak kekal sama umngok yang makin kecut telo itu ?

1 comment:

Anonymous said...

Salam,
itu bukan taktik. itu satu realiti. Jangan diberi parti lain memerintah selain UMNO.Pernah kita terfikir nak beri PARTI LAIN yang TIDAK PERNAH memerintah untuk ambil alih pemerintahan?

Hakikatnya, Bangsa MELAYU itu sudah berpecah, tidak bersatu serta tidak seteguh ketika berjuang untuk kemerdekaan dahulu. Bersatulah demi bangsa MELAYU itu sendiri. Dan bekerja dengan KUAT seperti bangsa lain. Jangan diharap pelbagai "TONGKAT
"Allah tidak ubah nasib sesuatu bangsa itu melainkan bangsa itu berusaha untuk mengubahnya". Tak guna bersatuskan islam tetapi tidak BERSATU dan sibuk untuk UMNGOK sana, UMNGOK SINI...

Semoga kita bersatu hati dalam pilihan raya nanti. ameen.