Thursday, February 16, 2012

BAKAL CALON MB REMBAU ADA MASALAH ?



PP tidak kenal sangat dengan calon bakal MB dari Rombau yang di sebut-sebut akan menggantikan mat asan lepas pru ke 13 nanti , tapi penjengah blog ini banyak memberikan komen negatif tentang calon ini .

Antaranya beliau tidak duduk dalam dun itu , banyak masalah dan lain-lain lagi .

PP beberapa kali pernah berbual dengan bakal calon ini , kalau dari segi jawatan , gelaran dan pangkat kelihat amat cerdik sekali tetapi bila mengutarakan pandangan , macam budak baru lepas spm aje .

Idea yang dilontarkan pun tak lah terbaik sangat sekadar sesuai dengan tahap yb biasa , kalau mengatakan tak berpengelaman dah dua penggal jadi adun , tak kan tak paham bagaimana nak mengutarakan pandangan dan membuat orang mendengarnya terpukau dan mengakui kehebatan yb ini .

Kadang kala PP rasa macam berbual dengan ketua kampung pulak gayanya maklumlah sekarang ini sudah ada bekas yb yang menjadi ketua kampung bila kalah pilihanraya , mana tidaknya elaun dah naik .

Malu lah makan pencen yb tetapi jadi ketua kampung , bukan mengecilkan ketua kampung tetapi merendahkan tarap sebagai bekas yb , mubarak kena tengok bagaimana sengkeknya bekas yb ini sahingga terpaksa menjadi ketua kampung dan mengandalikan mesyuarat jkkk .

Agaknya orang rombou dah merasa ada mb dari bahagian itu , dah tahu bagaimana seronoknya jika bahagian masing-masing ada mb , cakap masin , kerja mudah dan peruntukan pulak senang nak lulus .

Sebab itu , PP hairan kenapa ramai yang tak suko dengan bakal calon mb ini jika benar dia akan dipilih sedangkan semua orang berkehendakan jawatan itu .

Atau sudah ada calon lain yang patut di war-warkan , macam kj contohnya ?



PP - susah-susah biar orang bahagian Jempol pulak jadi mb kali ini

1 comment:

Anonymous said...

Bro PP...

Kalau KJ jd calon MB tu mustahil sbb selagi Najib berpaksikan panduan politik kpd Mahathir, amat tipislah peluang KJ...

Personally aku suka dgn KJ walaupun aku bukan penyokong BN sbb mamat ni ada karisma cuma dia salah partilah...dia lebih bagus drpd Bard Rembau yg lawan dia masa pru 2008 dulu!

Macam2 info yg aku dgr...

1. ada yg sampaikan, Senator Najib Abdullah yg bakal jd pengganti Mat Hasan...

2. ada juga info yg berbunyi Shaziman Mansor yg bakal jd MB NS selain drpd Hasan Malek atau Lilah Yasin...

tapi yg aku terima dengar drpd sumber tak rasmi,senarai calon2 yg dihantar oleh Mat Hasan utk PRU-13 nanti telah direject oleh Najib...enytahlah...kau carilah kepastian mutlak isu ni!