Saturday, January 7, 2012

ASAN DAH MULA MENCONGAK

MENURUT parlimen kedai kopi di Jalan Tung Sen , Kopilah Asan Kepiting sedang mencongak kedudukan yang sesuai buat dirinya .

Dari segi pepulor , asan lebih pepulor dari mail , razi , apa lagi jika dibandingkan dengan samad atau anan , tetapi asan diberitakan keseorangan satelah samad pun mula menjauh kerana nak jaga kedudukan .

Parlimem yang bersidang setiap pagi itu yang kadang kala di pengerusikan abang achin Jemapoh menyatakan jika mat asan naik ke putrajaya , oang putrajaya yang paling kanan ialah asan kerana asan kenalan rapat najib .

Shaziman di Tampin , biar pun menteri tetapi kata beberapa orang kuatnya , beliau lebih berminat duduk di pusat dari dinegeri .

Peluang asan memang cerah jika kedudukan asan dan hubungan rapatnya dengan najib diambil kira , tetapi apakah mail akan duduk diam dan tenguk aje asan naik ke puncak .

Sekarang orang-orang kuat asan sedang bertarung di peringkat belia untuk memimpin belia ns sebagai persiapan untuk asan dimasa akan datang .

Kemenangan itu nanti akan mengukuhkan kedudukan asan dan Pak Sedaro dari paneh miang yang mengaku mewakili blog arus perdana , orang yang paling banyak gelak jika geng-geng asan ini menang .

PP cuma dengar aaje , tak masuk campur dan tak ingin nak komen lebih-lebih kerana PP  dah jolak dan bonci dengan umngok ini .



PP - penyokong ABU

3 comments:

scitrall said...

salah tu. bukan geng2 asan. xdo kono mengono ngan asan ini perang antara org samad dan org bahar, pengarah belia negeri vs exco.

Anonymous said...

boto ko asan ngan samad tk ngam laie........ baru2 ni dgr samad kono tangkap basah kek johol... cubo pp tengok boto ko tak..... asan plk dgr ee plk pemongak bosar. janji hanyo tinggal janji.. bru2 ari tu den duduk bwh umno... semuo cito asan pemongak.. nak naik jd mentori pun meraung amik simpati dgn pak lah dulu.. asan mmg dag tinggal sorang sekarang... muko congkung yo... asan oo asan.... jgn makan harta ank yatim yo....... kau dah tuo.....

Anonymous said...

baru best ado cito pilah.
cecito lai PP