Saturday, December 31, 2011

TAHUN BARU AZAM BARU

TERTARIK dengan satu cabaran , PP pun menanamkan azam , tahun baru ini , umngok mesti dibiarkan terkubur .

Koyok bonar , cabar PP supaya tunggu PRU , sekarang ini tengah tunggu lah , kalau betul-betul hebat dan benar-benar demokrasi , buat lah pru segera , biar kita dapat tahu hasilnya .

Rakyat dah muak , bila umngok cakap tentang melayu , tentang bangsa , tentang agama kerana itu semua hipokrit semata-mata .

Kalau menguntungkan , umngok akan kata-kata yang indah-indah belaka tetapi kalau tidak , macam lah dunia ini dia yang jadikan , macamlah nasi yang kita makan , umngok yang beri , macamlah lah kalau tak ada umngok , rakyat akan kebulor dan keadaan yang ada hari ini , tidak macam ini .

Pelik , di Rusia , Cina , Amerikha waiima di Thailand dan Singapura sekali pun , umngok tak wujud lansung tetapi rakyat negara itu tak pulak kebulor .

Orang melayu di Cape Town Afrikha Selatan lebih hebat dari di Malaysia ini sedangkan umngok tidak pernah menyumbang apa-apa kepada mereka .

Di India Selatan ini , masih ramai yang miskin , pasai itu dah ramai kesini berpolitik kerana tidak ada umngok disitu .

Jadi bukan umngok faktor penentu di negara ini , semuanya kuasa Allah .

Rentikan lah menipu rakyat umngok oi dan yang sewaktu dengannya .

Buek lah pru tu , biar rayat buat penentuan , tak sabar rasonya , duit pun dah belambak mengalir dengan berbagai kebaikan dan kemurahan kerajaan umngok sekarang , apa lagi , buek lah copek .

Biar azam tahun baru ini , copek tercapainya .



PP - cerito pilah ado , cuma tunggu masa glamour yo nak di keluarkan .

1 comment:

Anonymous said...

Dorehlah PP keluarkan cito-cito di Pilah ni, muak & lotih, nengok & dongar orang kuek2 UMNO Pilah ni punyo ragam, dorehlah PRU

Pilah Maju bilo ado kerusi di tangan PR