Monday, December 19, 2011

PELIK PELIK ...

APA sudah jadi beb ...

Makin lama umngok makin parah , buat apa sahaja tak jadi .

Pembangkang waiima PKR ke , Dap ke atau pun Pas memang lah umngok tak suka , benci sekali dan kalau boleh nak ranapkan habis setiap kali pru mahupun prk .

Bayangkah lak , bebal sungguh bila tahi dijadikan kek dan dibuat hadiah hari jadi ?

Sekarang umngok bukan sahaja bermusuh sesama mereka akibat ada yang tidak dapat habuan manakala yang berkuasa pula mendapat habuan yang melampau-lampau , sekarang ini mahasiswa pulak dah benci sungguh dengan umngok sampaikan gambar presiden umngok pun dia turunkan .

Itu lah jadinya bila cakap tak serupa bikin , asyik nak menipu dan merembat aje dan selalu bersikap " beraja dimata bersultan dihati " .

Khabarnya kakitangan kerajaan yang selama ini menjadi tanaga penyokong tegar sudah mula sangsi dengan umngok apabila mereka dijanji berbagai-bagai kemudahan tetapi akhirnya yang ada sehelai kertas yang tak jelas , tapi yang jelasnya ialah isi kandungannya macam tak jelas .

Macam ada udang sebalik batu , macamana kata naik gaji kalau jadual gajinya tiada , kemudian bila markah tinggi ganjaran tinggi , bila rendah kena buang dan paling kemetot sekali , mereka tak mahu ptk yang mesyarat peperiksaan ada pula peperiksaan kompetensi yang jauh lebih teruk dari ptk .

Bagaimana nak lulus yang buat peperiksaan untuk kumpulan pelaksana ialah gulongan atasan di jpa yang otaknya pandai , bijak tetapi kurang cerdik , bagi mereka senang tapi bagaimana lah otak berkarat dah 30 atau 40 tahun kerja nak disamakan dengan otak mereka .

Tercicirlah nampaknya , lagi teruk sbpa daripada ssm yang sedia ada .

Kemudian peneroka felda pulak menjadi sasaran , sampaikan berarak mereka menuntut keadilan dan memberikata dua supaya penyenaraikan felda tidak dilaksanakan .

Entah lah , pelik PP fikirkan , kenapalah bangang sangat otak umngok ini sampaikan segala-galanya nak diperas dariada rakyat .

Apa yang tinggal kepada mereka kecuali momokan , janji kosong dan harapan yang entah apa-apa .

Lihat nfc , masa dilancarkan dulu , apa kata muhyiddin yang pada masa itu menjadi menteri pertanian , tak kan dah lupa kot ?

Nampak sangat macam buang tebiat , lantaklah , orang dah nazak memang suka meracau dan sentiasa menganggap dia sahaja yang betul macam mantan kita sorang tu .

Lansung tak pernah buat salah , tak pernah buat silap dan tidak pernah mengakui kesilapan .



PP - kalau betul kenapa umngok makin merudum pengarohnya .

No comments: