Monday, November 7, 2011

SIAPA YANG BERKORBAN DAN SIAPA PULA PATUT DIKORBANKAN .

IEDUL adha dikaitkan dengan HAJI dan KORBAN , bagi yang sudah menunaikan haji , hari eidul adha dikatakan hari raya mereka tetapi maksud sebenarnya ialah hari tersebut , hari dimana umat Islam yang berada di seluruh dunia menunaikan haji ke Makkah , padang arafah dan mina dan memenuhi tuntutan rukun Islam kelima .

Dari satu sudut lagi , hari raya eidul adha ini dikaitkan dengan upucara korban dimana beribu-ribu dan mungkin berjuta-juta binatang ternankan saperti unta , lembu , kambing , kerbau di korbankan bagi mendapat keredaan Allah swt .

Dari segi politiknya , perayaan salepas eidul adha ini tidak kurang pentingnya iaitu perayaan yang di hostkan oleh spr , dan hasil daripada perayaan itu akan menentukan kerajaan yang memerintah .

Be end sudah sampai ke penghujungnya , maka apakah perlu ia dikorbankan atau pun perlukah be end berkorban sendiri ?

Persoalan itu telah bermain sejak lama dulu , sejak 2008 , dan kemuncaknya dikatakan tidak berapa lama lagi , dalam sebulan dua atau selewatnya-lewatnya pertengahan tahun hadapan .

Rakyat perlu ingat kali ini , peluang ini hanya muncul setiap 4 atau lima tahun sekali sahaja , jadi jangan sia-siakan peluang itu .

Jika nak sokong kerajaan sekarang , buktikan diatas kertas undi dan begitu juga sebaliknya .

Tidak guna menyalak salepas keputusan dikeluarkan kerana ianya tidak akan menguntung sesiapa .

Tunggu masa sahaja lagi .

Lembu kerbau dah tumbang , be end bila lagi ......



PP  - macam itu juga

No comments: