Friday, October 28, 2011

SLOGAN ASPAN - ABU 9 - aSALKAN bUKAN uMNGOK atau anything but umngo

SLOGAN yang dicipta Aspan Alias - ABU - asalkan bukan umngok atau anything but umngok bukan perkara baru .

Apa perasaan KK yang jadi ketua perkosa Kopilah bila abang sendiri yang satu masa dulu totok umngok dah berkata bahawa , boleh apa sahaja asalkan bukan umngok yang bermaksud bahawa apa sahaja yang berkaitan dengan umngok mesti di tolak .

Buat projek , berlaku ketirisaan , buat cadangan ada rasuah di sebaliknya , bila membeli sesuatu markup harga , bila bercakap , selalu bernada tinggi dan meyakinkan tetapi bila berjanji , mesti tidak ditunaikan kerana jika ditunaikan , tidak akan ada janji lagi dimasa akan datang .

Sifat sebegitu ada dalam pemimpin umngok dan sifat itu juga di katakan petunjuk kepada sifat orang yang munafik , maknanya umngok perlu di jumudkan dan dibiarkan tenggelam kedasar lautan macam membuang jin dalam botol .

Ini lah nasib umngok sekarang , tidak ada lagi walaupun secalit warna putih di tubuh mereka , kalau ada pun dibayangi warna hitam yang gelap dan nurani mereka sebenarnya telah tertutup untuk menerima nur kebenaran .

Hukum ciptaan Allah dipandang enteng dan diremehkan saperti bukan Allah tidak menciptakan manusia dan alam ini , Allah tidak mengetahui apa yang akan berlaku dimasa hadapan sedangkan Muhumad diturunkan semata-mata untuk seluruh umat dan nabi pengakhir zaman .

Maknanya , ajaran Islam sesuai sepanjang masa sahinggalah malaikat israfil meniup nafiri menandakan hari kiamat .

Bagaimana bila berdepan dengan masyarakat majmuk yang komposisi kaumnya masih memihak kepada umat Islam , hukum Islam tidak boleh dilaksanakan kerana dizaman nabi , komposisi yang serupa antara Islaam dan bukan Islam juga ada tetapi kenapa nabi berjaya menguatkuasakan hukum Islam .

Disini perbedaan antara umngok dengan parti yang tida sehaluan dengannya , dan disini jugalah umngok yang berkuasa , tidak mahu menggunakan kuasanya untuk menegakkan hukum itu tetapi percayalah apabila umngok tidak lagi berkuasa nanti , mereka pasti menjadi pencacai no wahid yang memperjuangkan hukum tersebut , tak percaya lihat sahaja agenda menentang murtad beberapa minggu lalu .

Tidak salah kalau Aspan mencipta slogan ABU yang satu masa dulu diawal tahun 80 an sangat pepulor di JB dan kawasan sekitarnya dengan gelaran ABU juga yang membawa makna Anak Bawah Umur .

Mungkin agaknya umngok masih lagi dibawah umur , belum baligh ...



PP - mungkin juga belum sunat

No comments: