Saturday, September 24, 2011

TERSIKSANYA DEN JANG OII...

KALAU rakyat Selangor dikatakan tersiksa dibawah pemerintah PR , bagaimana agaknya rakyat Negeri Sembilan yang dibawah be end , tersiksa tak agaknya ? .

Ontahlah , yang den dapek lihat , MB nyo tersiksa botul , sokongan kepada be end menyusut dah tu pulak sokongan pimpinan umngok kepada beliau juga tak naik-naik .

Dulu sobab abang dio yang lebih sudu dari kuah , sekarang ini disebabkan banyak sangat kapalo yang mahu menonjol sebagai pemimpin ulung , Dato Zainal Sungai Lui , yang dulu totok dengan mat asan , dah tarik muka , lari terus dengan rais .

Kopalo bosa dalam kepimpinan umngo dinegeri ini ada tigo , semuonyo hebat-hebat belaka , mat asan satu pihak , rais satu pihak dan mantanya mb isa asamad yang baru dapat bini baru jando fadil , pun hebat juo pengaruhnya, itu bolum masuk shaziman yang kata budak-budaknya bakal mb lepas pru ini .

Mat Asan hanya ada pengaruh di Rembau dan Rasah yo , di PD , Jempol , Tampin bawah isa samad manakala Jolobu totok bawah Rais dan Soromban , berdiri sendiri bawah Sahak yang dikatakan baik dengan pi emm sekarang , dibawah dio termasuk bro asan di Pilah , Razak Mansor di Pertang .

Mail Lasim yang satu masa dulu ligat dengan Mat Asan pun kabarnyo dah mulo liat maklumlah dah malu alah dengan isa yang dio tinggalkan terkoteng-koteng dulu , kata orang politik Kopilah , nasib Mail pun masih tak menontu lai , macam tolo hujung tanduk yo .

PP pun tersikso jua kek Kopilah , politik nyo politik keluarga , berpuak-puak dan naik kerana puak serta taburan wang ringgit .

Kamil dengan puak Zahar Ujang , ateh brahim nak naikan menantunya jadi yb kali ini , tak gantikan Samad , gantikan anan yang kepimpimannya terutama dalam pemuda dipertikaikan orang di pandang cikai oleh pemuda cawangan sendiri .

Jadi , tersikso tak , bukan kek Selangor yo , kek sini lai hebat tersiksonya .



PP - dah lamo tersiksa bawah kepimpinan mail dan asan yang tak pornah-pornah nak ngam .

No comments: