Monday, September 5, 2011

PUBLISITI MURAHAN

BUKAN PP yang rasa bahawa penganjur misi bantuan kemanusiaan terlalu mementingkan publisiti dan mahu rakyat tahu apa yang mereka buat , kerana pengarang diatas juga berpendapat perkara yang sama .

Nak menunjuk baik , nak menunjukan kepada orang dia pemurah , kera dihutan disusui , anak dirumah mati kelaparan , akhirnya bala menimpa dan kemudiannya menyalahkan takdir pula .

Alahai ...


Ingat  kisah saperti cerita dongeng diatas semasa prk Bagan Pinang di Negeri Sembilan .

Apa ke ceritanya dan apa kesudahannya .

Pengundi di Bagan Pinang habis terpegun tengok lakonlayar yang dipersembahkan dan menjadi pulak tu , tapi kali ini bila ada yang gugur  dan untuk menggambarkan betapa baiknya mereka kepada dunia , maka lahirkan gelaran wira negara dan mati sahid kepada aruah itu .

Tak mempertikaikan tetapi sekadar hendak tahu apa kriteria untuk memperolihi gelaran itu , cukup sekadar meninggal diluar negara semasa bertugas , terus jadi wira negara dan mati sahid .

Kalau gitu bekas pe emm kita yang meninggal di London juga meninggal dalam menjalankan tugas , sama lah saperti wira negara dan mati sahid juga lah ....

Sendiri mahu ingat lah bhai .....


PP - pinjam gambar dari blog aduka taruna

1 comment:

anuar said...

kepada tuan empunya blog,salam
Pada pendapat saya memang pun azeez ni melayu.Cuba baca definasi melayu dalam perlembagaan persekutuan.Tentang beliau nak glamour ke atau tidak,sekurang kurang beliau berani pergi kesana untuk memberi bakti atas nama malaysia.Kita org melayu ni jangan menhina sesama manusia.Walau pun u kata azeez ni melayu celup ,sekurang kurangnya dia boleh memberi satu undi kepada Bn,berbanding yg melayu deli yg hanya mahu melihat melayu tak akan berkuasa pd masa akan datang sanggup memberi undi kepada fuckatan atau pun Dap.Fikir fikirkan lah ye!