Sunday, September 4, 2011

MUDAHNYA MENJADI WIRA NEGARA



TANPA perjudis terhadap sesiapa , PP utarakan persoalan ini , mengapa begitu mudah kita memberikan gelaran kepada seseorang satelah sasaorang yang lain mengungkapannya  sekadar untuk bermulut manis aje.

Bila DSN berkata , wartawan bernama itu mati sebagai wira negara , maka berlambaklah pecacai , kaki ampu dan tidak kurangnya pula tokok tambah termasuk mufi melebelkan  sebagai mati sahid .
Wow , masuk surga orang yang mati sahid dan jika kematian itu akibat peperangan mempertahankan agama , tidak perlu di mandikan jenazahnya , terus kafan dan kebumikan .

Sedangkan hakikatnya aruah adalah saorang wartawan yang melapurkan berita pemberian bantuan kononnya bantuan kemanusia oleh jentera parti yang tidak digemari , umgok , dan tragedi itu berlaku sewaktu pulang dari bertugas , tidak ada kaitan lansung dengan negara .

Sekadar nak tahu apa yang mereka buat , tak payah pakai lapuran bernama pun kita tahu  , tidak lain tujuannya ialah untuk menunjukan kepada rakyat negara ini betapa umngok begitu prihatin kepada sesama manusia , jelasnya umngok tidak saperti yang digambarkan pembangkang dan jelasnya umngok akan dapat meraih simpati rakyat .

Bila berlaku begini , baru dikatakan takdir , kemudian dilabelkan sebagai wira negara dan kemudiannya entah apa lagi label , pujian dan tidak mustahil pingat dan darjah yang mulok-mulok bagi menggambarkan pemergian mereka itu perjuangan suci untuk kepentingan negara .
Daan bila mulut bertuah ? berkata , kematian itu bagai wira negara , maka adalah yang menokok tambah untuk menjadikan ianya bertambah lunak .

Tapi biasalah , ayam jantan , kokok berderai tapi ekor bergelumang dengan tahi .
PP- dah terbiasa menyapu tahi ayam setiap pru

 


1 comment:

Pakteh said...

Mangapa tidak parti pilihan tuan sahaja yang ke Somalia memberikan bantuan kemanusiaan kepada insan seagama yang ratusan orang mati kebuluran setiap hari jika misi Putera 1Malaysia ini dipertikaikan.