Saturday, September 3, 2011

MERDEKAKAN DIRI KITA DARI UMNGOK !


SUKA atau tidak , tidak penting , salepas 54 tahun kita dikatakan merdeka dan umngok berkuasa serta bermaharajalela , sudah sampai masanya untuk sambutan merdeka tahun ini dijadikan tandaaras kepada kita supaya memperkuatkan tekad bahawa pru kali ini adalah pru terakhir untuk umngok berada dipersada politik tanahair sebagai parti yang dominan .

Kata pejuang kemerdekaan , tapi peminpin utamanya pun khbarnya cabut ketika hari merdeka , itu namanya merdeka tahi kucing .

Salepas ini , apa sahaja yang ada brand umngok , patut kita padamkan dan sejarah baru perlu ditulis semula bahawa umngok adalah sebuah parti yang sentiasa mengambil kesempatan sepanjang masa .

Bila ada yang bertelagah , umngok akan berada ditengah dan bukan untuk menenangkan keadaan tetapi bagi menyemarakan pertelagahan itu supaya umngok sentiasa kelihatan berada disudut yang liberal .

Begitu juga bila timbul isu perkaauman , umngok menjadi jaguh kepada bangsa melayu kononnya sedangkan yang beriya-iya bercakap begitu kebanyakannya adalah berasal usul dari kerala dan berkulit gelap berbanding kita sawo matang .

Bercakap berkenaan agama , umngok melalui pakar agamanya mengeluarkan fatwa itu dan ini dan menjadikan sesuatu perkara itu halal mengikut persepsi mereka asalkan ianya memihak kepada kepentingan tembolok mereka .

Umngok juga jaguh menentang rasuah tetapi yang banyak kena tangkap kerana mengambil rasuah dan  salah guna kuasa juga orang-orang umngok .

Apa yang tidak hebatnya umngok dan kehebatan itu sebenarnya berselidung daripada keistimewaan yang diberikan oleh mereka sendiri kepada umngok dan pemimpinnya .

PP teringat pesan satu tok guru , orang munafik itu , jika berjanji dimungkiri , bila bercakap,sentiasa berbohong dan menipu menjadi makanannya .

Sudah sampai masanya kita merdeka , merdeka yang sebenarnya dan merdeka itu ialah merdeka dari umngok dan umporno .

Pasti be end benar-benar end kali ini .


PP - merdeka,merdeka,merdeka

1 comment:

Anonymous said...

tontukan dun pilah pakatan rakyat monang... untuk moghentah nogori...he..he...he...