Saturday, March 12, 2011

KENIT NYA DATO

SEAKAN-akan nak muntah PP bila membaca satu blog - sanggahtoksago.com bagaimana tiga pemimpin kanan Pas kawasan Batu , tidak termasuk pengerusinya menerima anugerah darjah yang membawa gelaran DATO .

Hebat orang pas sekarang , dah mula gila gelaran walaupun gelaran itu macam boleh dibeli di chow kit , maklumlah darjah ? tersebut macam pingat PJK aje .

Ada gelaran ke , kalau macam tu kedudukannya ? .

Jangan lah melalut sangat , baik melobi dapatkan darjah dari kerajaan PR sekarang dari memalukan orang ramai dengan berita macam tu , bukan tidak percaya tapi terasa macam di perbudakan pulak .

Mudah sangat kerajaan Kambodia memberikan pingangat dato dan ada ke gelaran dato disana .

Salah saorang penerimanya adalah Suhaimi a Rahman , PP kenal banget dengan beliau , bapanya pernah bertanding sebagai calun pas pada awal tahun 70 an di Kuala Jempol , malahan rumah keluarganya yang terbiar dan hampir nak roboh pun ada disitu .

Malahan adik beliau , Mustafa pun PP kenal, tak usahlah kerana ingin sangat memakai gelaran dato ,sampai pingat tak tentu hala pun diguna pakai untuk membawa gelaran itu .

Saban tahun PP jumpa Suhaimi dan Mustafa berniaga macam-macam barang saperti ayat-ayat Al Quran semasa perhimpunan Umno di PWTC .

Jadi , Mi , jangan lah nak membesarkan diri dengan pigat seciput tu , lagi baik macam PP tak ada pingat , tak ada gelaran .


PP - tahu bezakan pingat dan darjah

No comments: