Saturday, September 4, 2010

UMNGOK SENDIRIAN BERHAD

Bro Asan  mungkin paling keatas kedudukannya sekarang berdasarkan senerio semasa .

Tanya lah orang Pilah , mana yang tidak kenal dengan Bro Asan , walaupun sibuk dengan kerja sebagai timbalan menteri , tetapi saban minggu tetap ada majlis yang dihadiri di KP .

Sejak akhir-akhir ini , pasukan rela yang paling rapat dengan bro Asan dan banyak program yang diatur oleh mereka untuk bro Asan .

Mail Barliar pula adalah orang kepercayaan bro Asan sejak dulu lagi , sejak jadi adun Juasseh , Mail Barliar ( MB ) lah yang kehulu kehilir menjaja nama bro Asan .

Memang setia MB ini dan khabarnya memang ada hubungan saudara dengan bro Asan , sekarang Jalil Malan , ajk pemuda juga dah mula tunjuk bakat yang sama dengan  bro Asan.

Kalau dikaji sejarah , memang bro Asan ini gulongan yang " kecik hati " aka penakut dan main selamat .

Semasa masih adun Juasseh , Haji Muslim beriya-iya membawa nama bro Asan untuk duduk sebagai timbalan ketua , bila dah ada persetujuan , tiba-tiba bro Asan tak jadi pulak .

Kemudian bila Mail mencabar Zahar Ujang , bro Asan tiada pilihan , masuk bertanding timbalan tetapi ruyup dengan Ateh Brahim dan sepenggal salepas itu , bro Asan beriya-iya sekali lagi nak bertanding jawatan tertinggi , jawatan ketua tapi entah apa perjanjian yang diatur , terus pulak mengundur selangkah , tanding timbalan aje , menang tak bertanding lagi .

Kemudian penggal sebelum pru ke 12 , siang-siang lagi dah nyatakan tak nak bertanding ketua , terus sokong Mail dan sampailah sekarang , tapi bila naik pangkat , tup-tup terpacul balik dari orang kuat bro Asan , Asan patut jadi ketua bukan Mail kerana Asan lebih tinggi kedudukan .

Tak kan sama protokol timbalan menteri dengan exco biarpun ada yang cuba-cuba buat nakal dengan berkata , Mail lagi besar kerana Mail macam menteri negeri  .

Peduli lah protokol itu , tapi yang nampaknya , senerio tersebut saolah-olah umngok KP milik Mail dan bro Asan aje , mereka yang cai kan dan ahli-ahli umngok , ikut aje , macam lembu cucuk hidung , dulu ada MK atau Hishammudin yang agak kritikal sikit sokongan , tapi tak dapat sambutan pulak , sekarang ini dah jadi macam syarikat sendirian berhad yang dikuasai oleh dua ahli lembaga pengarah .

Bila lagi ahli umngok KP nak tengok mereka sebanrnya yang berkuasa , bukan Mail atau Asan , jangan mereka berdua aje yang ada peluang nak caikan umngok , ahli-ahli lain pun ada , jangan lupa , pengaruh Abu Zahar di Pilah kukuh lagi tapi dengarnya ,  bro Asan tidak mungkin dapat menarik hati penyokong Abu Zahar satelah kena kencing berkali-kali .

Tak caya tanya Yusuf Aiyub , Rahman 46 , Dato Babu , Haji Yahya , Chaah  dan ramai lagi yang sememangnya dah naik meluat dengan permainan pemimpin ini .


PP - macam mana kalau kita ruyupkan sahaja dalam pru ke 13 nanti .

2 comments:

Anonymous said...

PP Ngok
Boleh tahanlah PP Ngok buat ulasan tentang politik UMNO Pilah cuma tak semuanya betul.
PP Ngok banyak buat serkap jarang je. Ulasan pun macam berat sebelah. Orang lain pun macam malas nak respond.
PP Ngok ulaslah tentang PR di K.Pilah. Itu lebih baik sebab PP Ngok pun orang kuat PR.
PP Ngok ceritalah kat DUN mana nak bertanding dlm PRU13 nanti. Atau PP Ngok nak bertanding parlimen pilah.
Kita pun boleh sokong PP Ngok nanti.

Anonymous said...

untuk solosai masalah ni ,kito jumpo hamzah penasihat tok mail



tongkat abu