Wednesday, September 1, 2010

MAIL SELAMAT ?( sebagai calun UBN )

Hamzah mengucapkan tahniah kepada Mail kerana terpilih sebagai calun UBN masa PRU ke 12 lalu , orang Pilah kenal bona siapa Hamzah ini
SENALING , tempat Mail jadi Adun memang payah sikit nak cari calun yang berkaliber kerana tempat tu tak berapa besar , rakyatnya kurang dan pengundinya pun banyak dari felda .

Tengok-tengok muka AJK UBN , macam tak ada yang layak buat masa ini kerana kawasan Senaling bermula dari Sg Dua Seberang Pekan , Dioh, masuk ke Tebat Kering , sebahagian Batu 46 , pekan Senaling sampai sempadan Selaru , masuk Bemban terus ke Felda Kepis dan balik semula ke Sg Dua .

Begitu lah , congak punya congak , tak ada yang menonjol , selamat lah Mail kat situ , itu lah pemimpin , bijak memilih kawasan .

Mail ini orang Juasseh tetapi menjadi Adun di Senaling kerana Senaling ,sejak diwujudkan semasa Adunnya Zainal Mokhtar memang boleh terima siapa saja yang jadi calun .

Minda orang felda , apa dia kisah sangat siapa calun  , yang penting masyuk tetapi jangan lupa , lubuk pembangkang di Senaling berada dalam kawasan Felda kepis itu sendiri .

Bekas PM Pak Lah pernah datang situ dulu , paling kuat pun yang boleh mencabar Mail ialah tokoh yang pernah dikaitkan dengan Yati sikit masa dulu dari Sawah lebar .


Tapi dia ini pun orang KL , orang Pilah tak kenal sangat , setakat kuat dalam UBN atau umngok , bolehlah kerana banyak duit .

Kalau tak cayo , semak senarai AJK UBN Pilah , banyak orang Kolumpo dari Pilah sendiri .

Tak kan nak minta Ami Cair atau Mail Barliar gantikan Mail .

Itu nama undi terojon lubuk

Hanya brother Asan yang boleh keluarkan Mail dengan cara lawan jadi ketua bahagian , kemudian tak cadangkan dia lagi ,boleh lah letakan orang lain .
Gambar Mail sedang berucap di perhimpunan UBN


PP - begitu lah padangan adanya

5 comments:

Anonymous said...

jangan tak kona,hamzah ni orang kepercayaan dato' mail.dio jugo perisik,dukun,penasihat,proksi,dan tukang goli-goli.apo sajo pokaghro politik pilah dato' mail perlu rujuk hamzah dulu.tu sobab dato'mail dapek kalahkan zahar.ghamai oghrang pilah tak tahu.

(buluhruncing)

Anonymous said...

mail memang bijak lagi arif sobab pandai pilih penasihat.tengok sapo-sapo keliling mail,sumo handa-handa sobosogi.tontu mail jadi ketua bahagian dan bertanding laei.

(mensiangtobek)

Anonymous said...

PP KUEK SOKONG BRO ASAN NAMPAK...
HA..HA..HA..

Anonymous said...

orang pilah jangan terperanjat;hamzah akan dilantik oleh tok mail sebagai ajk tambahan dan ahli majlis.pandai tok mail sobab hamzah tak banyak masalah.hamzah kuat kojo.setia pada ketuo.dan selalu melaporkan segala aktiviti di pilah kepada radio negeri fm.hamzah kamceng dengan adam tahir.tak cayo bukak radio negeri fm pada pukul 3 pm setiap hari..hamzah buek kojo.camtu orang buek kojo.hamzah pandai jago ketuo.hamzah tahu sumo coghrok dun senaling.dio rajin lawat kawasan dun senaling.dio jadi wakil peribadi tok mail.

(bacangmudo)

Anonymous said...

berito tokini:tok mail sedang menghanta wakil memujuk alang kocer senaling menjadi penasihat.tujuan tok mail mewujudkan think tank ni untuk memajukan pilah. wakil tok mail jugo sodang memujuk 4 orang laei; satu dari sungai dua,satu dari pelangai,satu dari parit,satu dari sawah leba.oghrang pilah cubo toko.

(mensiangtobek)