Sunday, November 29, 2009

LAMPU ISYARAT TAK KENA TEMPAT

SEJAK lama PP peratikan kedudukan lampu isyarat di Ampang Tinggi , macam ada yang tidak kena .

Bila musim perayaan aje ,mula lah timbul jem sampai ke Juasseh dan paling baik pun hingga ke bandar KP aje .

Lampu isyarat tu ,macam bawa masalah aje ,time kenderaan kurang ,bolehlah ,jika banyak sikit mula jem kerana bila ada saja kenderaan dari Parit nakke Seremban , terus lampu merah jadi hijau walaupun pada masa itu berderet kereta nak ke Seremban dari Melang .

Patut polis jaga kawasan itu untuk memantau perjalanan kenderaan , sekadar menyerahkannya kepada lampu isyarat tak cukup .

Lagi satu lampu isyarat yang tak kena ialah di depan masjid Jamik Kuala Pilah .

Sampai dua lampu isyarat sedang kan gunanya tak seberapa .

PP cadangkan supaya hanya satu lampu isyarat saje disitu iaitu di depan masjid aje , yang ke bank CIMB tutup dan dibina satu jalan lagi supaya simpang tiga tu jadi simpang empat .

JKR atau MDKP patut tengok perkara ini , jangan jumud sangat dengan perancangan .

Laluan tengah pekan tu ,jangan ada simpang untuk belok ke kanan ,buat sahaja pembahagi jalan supaya jalan jadi satu laluan keluar masuk.

Nak masuk kepekan melalui sebelah MDKP saja ,rasanya dapat mengurangkan kesesakan ini .


PP -ahli majlis jangan makan elaun buta aje , tengok dan fikirlah keselesaan penduduk KP

1 comment:

Ayah Kaya Keluarga Bahagia said...

Memang traffic jam di sekitar Kuala Pilah ini dah bertambah torok, ini satu dari perkara yang belum di sebut lai.
Pegawai-pegawai kerajaan di Kopilah ini semuanya tidur dan buat tak tau jo keadaan ini berlaku, makan gaji buto jo.
Elok bona PP sebut hal ini, ese sokong 100%.