Saturday, June 27, 2009

MESUARAT CAWANGAN MACAM AYAM KENA SAMPAR

ENTAH mano silapnya , mesyuarat cawangan Umno macam kehilangan seri sahaja .

Hadir tak seberapa , hendak tak hendak saja , yang hadir tu kalau wakil bahagian , yang koman pulak tu .

Nak kata tak hebat , hebat juga tetapi lebih banyak kueh dari orang yang hadir .

Tahun lalu macam semut , setiap malam berduyun-duyun datang , sekarang macam semut yang tertelan garam , muka masam aje dan tak bersemangat pula .

Yang berkobar-kobar dah pun senyap , layu dan nak lagi jadi perwakilan ke KL .

Elok lah tu , kalau paham macam tu kerana tak lama lagi ruyup lah , terkeluar dari barisan , dan duduk tepi gelanggang aje .

PP tukang perati dan tukang khabar tetapi kalau perlu perlu PP pun nak tumpang semangkuk .

Tumpang untuk bagi ruyup , biar padan muka mereka yang selama ini sombong semacam aje .

Macam lah bila dah jadi AJK bahagian dapat gaji macam menteri , lain lah Tok Asan , ada elaun , ada pencen dan keturunan pun dah ada yang mengikut jejaknya .

Macam Ami Selebet , Ami Cair atau bini Dabus , apa dapat ?



PP - belajar lah pada Yaya Pilus dan Haji Muslim macamama nak jadi JCV . Kaut beb...

3 comments:

Suli & Janggut & Bro Luv said...

PP...Sungguh perihatin saudara perkembangan UMNO setakad ini. Walau pun cemuhan yg terlampau oleh puak2 ini sampai melenyapkan maruah saudara.

Umno semakin suram mungkin Big Mama yg lahir dalam Parlimen Kuala Pilah Dun Seri Menanti telah tersebar luas akan rahsia besarnya tersebar di internet oleh pendedahan balu bekas speaker ADUN Pilah Dato' Ariffin.
klik disini:
http://selamatkanumno.blogspot.com

Udoeh said...

Mesyuarat Macam ayam - setuju

G7 tidak begitu ghairah untuk kempen cuma sorang dua je. Cuma raso ea sorang je yang mintak pencalonan sano sini. Maklumlah dah lamo cubo tapi tak lopeh. Kali ni kito sokong dio kasi undi mano tau,kok jadi wakil kito sok kek dun. Buleh yo cover duit sms mintak pencalonan dan yang ponting eh.... trang tang tang

Udoeh said...

Tuan, banyak lagi yang terlopeh pandang kek UMNO bahagian. Kalau perati bobotul agak-agak siapa sebenar eh AJK bahagian. Yang rosmi eh yang monang betanding tulah tapi yang kono bolo siapo...kesian kek JK ado yang macam cacing kono paneh,ngelupur. Ado yang manjek sanun sini mintak kojo, jual diri nak duduk bawah timb menteri, tapi tak jalan. Tom tak dapek ngakalkan jerry doh, walau pun pakai bulu ayam kek badan