Thursday, June 18, 2009

MASJID MELANG BARU , MANA ?



Masjid Melang adalah antara beberapa buah masjid di negeri ini yang telah di war-warkan akan mendapat bangunan baru sejak beberapa tahun lalu .

Tetapi jangan kan bangunan baru , bangunan lama yang berkarat , retak dan sudah tidak mampu menampung bilangan jemaah , masih kekal macam itu juga .

Taman perumahan semakin bertambah , pelajar Uitm juga bersolat jumaat disitu , penduduk tempatan juga semakin meningkat , tetapi janji tinggal janji .

Masjid lain saperti di Desa Anggerik Batu Kikir serta Seremban , sedang gah dalam pembinaan , tetapi masih Melang , masih tercongok macam tu juga .

Ada jemaah yang keciwa , kerana yang dijanjikan masih belum ditunaikan dan tidak kurang pula menyifatkannya sebagai janji manis yang tidak begula , janji memancing undi sahaja .

Jika betul , akibatnya mungkin bukan menguntungkan pihak yang berjanji kerana hati yang terguris sudah pasti tidak akan memberikan undi kepada mereka yang mengguriskannya .

Wakil Rakyat dah baru , ada kelayakan yang baik tetapi itu tidak memadai kalau kemahuan rakyat tidak dipedulikan .

Masjid itu bukan hak persendirian , hak ummah tetapi kenapa hak ummah lebih sukar untuk ditunaikan berbanding hal persendirian yang memohon projek dan lessen tertentu .

Menjelang 2012 ini , andai masjid Melang masih macam itu juga , apakah penduduk Melang akan percaya dengan janji manis yang telah dibuat ?


PP – rasanya tidak kerana dah banyak cerita di kedai kopi Melang , mereka akan tolak secara totol masa akan dating

1 comment:

ANOL said...
This comment has been removed by a blog administrator.