Wednesday, April 8, 2009

KK KENA PERBETULKAN NAWAITU

PELIK betul PP dengan saorang tokoh Umno bahagian KP yang dah tak ada gigi ini , Kamarulzaman Kamdias (KK) kerana sejak beberapa musim ini asyik menghentam KJ saja .

PP tahulah dia penyokong Mukriz dan nak Mukriz berjaya , tetapi janganlah sampai nak jahanamkan KJ yang satu negeri dengannya .

Buruk-buruk pun KJ dia orang negeri kita , orang negori , satu adat jadi kenapa benci sangat kat dia .

Lainlah kalau KK nak jadi orang Kedah atau ada pertalian darah dengan Mukriz .

Setahu PP , KK ini orang Bukit Jelutong , Ulu Jempol , bertanding jawatan Naib Ketua Bahagian dalam pemilihan lalu , tetapi tewas kepada Adun Johol , dan orang KP memang tak berapa senang dengan KK ni .

Maklumlah , dah pernah jadi ahli PPU Malaysia , koyok lah sikit tambahan lagi beregu sakan dengan Mukriz , jadi KJ tak nampaklah .

Boleh dikatakan saban masa KJ yang dihentamnya terutamanya sejak KJ menang , jika begitu , rentilah jadi orang negori .

Pergilah mana suko , PP pun benci dengan orang sebegini , sebenci-benci PP , PP tetap mengutamakan anak PP atau kaum kerabat PP atau rakan senegeri PP berbanding dengan orang luar .

Mereka ini lah yang sebenarnya akan membantu PP dalam banyak perkara , bukan orang Kedah atau orang Selangor .

Bukan nak benci kan mereka , tapi elok kalau KK ubah cara befikir tu , sokonglah anak negeri kerana kalau KK tak untung pun , sekurang-kurangnya rakyat negeri untung jika KJ berjawatan tinggi di pusat .

Mungkin KK hanya nak isi tembolok dio sorang yo , biar pi lah rakyat negori yang lain .


PP - sikap macam KK inilah menyebabkan orang negori tak pernah berjaya keatas macam berlaku kat Isa Samad .

7 comments:

Anonymous said...

Tak perlu komen banyak-banyak. Satu pandangan yang tiada kredibiliti langsung. Bak kata M.Nasir "Lihat Dunia Dari Mata Burung Atau Dari Dalam Tempurung, Tanya sama itu Hud Hud ".

Itulah gambaran saya terhadap tulisan PP.

"Pemerhati Pilah Pokan Koboi"

Anonymous said...

salam, saya nasihatkan saudara jadilah blogger yang bijak dan berilmu. Identiti diri pun tak kenal. Buat apa berjuang dgn pemimpin satu negeri yg korup. Yang penting perjuangan untuk bangsa melayu beragama islam. Siapa yang pudek tempolok sendiri dgn kroninya kalau tak KJ sendiri. Saudara ni sah2lah mewakili orang kecundang dalam perjuangan. Sekrg2 KK tak terhegeh minta dicalun. Masih ada prinsip perjuangan sejati.

Nasihat banyak menuntut ilmu dulu. Nak bantai biarlah dgn berilmu dan fakta. Ini macam berbisik dgn bini dlm kelambu yo. Malu ayo.

Anak jati kuala pilah

Suli & Janggut & Bro Luv said...

Orang2 Kampong Terpinggir

Sejak menang selesa PRU 12 tempohari, UMNO semakin meminggirkan kebajikan penduduk dan pengundi2. Jambatan yang menghubungi Pekan Juasseh dan Kampung2 Jemapoh, telah runtuh hampir 7 bulan yang lalu. Jambatan simen tersebut yang kami rasa jangkahayatnya baru lagi di bina pada sekitar penghujung 1989 mengantikan jambatan kayu yang semakin reput dan di beritakan juga jambatan kayu tersebut pula di bina semenjak zaman sebelum merdeka lagi. Jambatan kayu ini menjadi laluan keretapi memunggah hasil2 bumi merentasi kampong Jemapoh, Pelangai, Parit Tinggi dan menempatkan stesennya di Bazzar Melayu bandar Kuala Pilah. Bangunan stesen tersebut masih lagi untuh dan kini menjadi gerai peniaga Melayu.

Persoalannya, Dibandingkan jangkahayat jambatan simen yg terlalu baru dan di bandingkan pula dengan jangkahayat jambatan kayu sebelumnya, adalah terlalu jauh. Apakah sewaktu pembinaannya tersebut melanggari garis2 kehendak Jurutera. Siapakah kontraktor yg mendapat laba tersebut dan tidak adakah tindakan untuk memanggil semula pihak2 yang terbabit untuk disoal siasat ?. Mungkinkah Adun dan pihak kontraktor2 terlibat dengan salahguna kuasa dan rasuah.? Disarankan bahawa Pegawai Dearah Kuala Pilah bersama2 BPR sewajibnya menyiasat perkara ini.

Kepayahan orang2 kampung yang terutama untuk menghantar anak2 kesekolah semakin sukar. Manakala anak2 yang berbasikal ke sekolah, terpaksa melalui kawasan ladang2 sawit dalam kegelapan dan ketakutan. Terlalu banyak kejadian yang tidak diingini terpapar di akhbar2 berkenaan trajedi ladang sawit. Ungutan, rompakan dan rogol. Apakah jambatan ini akan di bina setelah kejadian yg tidak diingini terjadi kepada orang2 UMNO berkepentingan dgn wakil rakyat ? Orang2 kampong sudah mula bersunggut akan kepayahan ini. Manakala peniaga2 Pekan Juasseh kekurangan pengunjung.

Beginikah sikap kerja wakil2 Rakyat Umno? Akan berkunjung lagi lah hingga kedapur apabila ingin meraih undi sewaktu pilihanraya akan datang. Maka keluarlah suara Ketuanan Melayu, kita bersaudara. Setelah menang, tiada lansung lapuran kepayahan orang2 kampung ini di teliti dan di beri perhatian. Pejabat khidmat masyarakat Wakil Rakyat, hanya lebih tertumpu kepada mana lagi projek hendak dikaut dan cuba memastikan juak2 pengampu dapat agihan. Cuba menguatkan pengaruh untuk membina sebuah empayar terutama menjelangnya pemilihan Parti Umno.

Ingat!!!!!! Pengundi2 yg berumor 60 an semakin berkurangan. Kini anak muda yg lepasan Universiti dan berpendidikan semakin matang dlm permainan politik kotor UMNO. Mereka telah menyertai dan membina pelbagai persatuan dari iltizam dan kepayahan. Mereka2 ini akan bangkit dan membina jati diri ke kampung2 pula. Idea2 kecerdikan telah di terjemahkan di bandar2 besar dan mula menuai hasil. Insyaallah PRU 13 kampung2 akan mula bersinar dengan kematangan.

mki said...

Bangang eh kau ni, org nak memilih pemimpin ni bukan tgk org negori ko, suku sakat ko apo ko, org tgk pado kemampuan, keimanan, ketakwaan. Aposal ko tak pilih den jadi PM sobab den org negori yo. Den tak konal sapo itu KK, KJ, KL ko dan apo2 K laie lah, tapi statement ko salah, dan membuek kan ko nampak na bangang eh. Den mmg tak campur dan tak minat langsung politik ni doh tapi dek bondo ni org mcm den yg naif pasal politik ni pun tau yg statement ko salah.
Sonang cito lah, aposal org adokan pilihan rayo?? nak memilih pemimpin kan?? Aposal diorang tak namokan pilihan rayo tu pilihan rayo negori, sonang pilih pemimpin negori ko yo. Banggo na ko ngan n9 nih, bagi den la kan, ko or n9 ko, kodah ko negro ko, as long as ko leh memimpin dengan baik, kredibiliti ko tinggi berlandaskan syara`, you can go man. Ado org sebolah rumah den ni ha, hari2 minam arak, dio ahli umno, IC eh 05, sok ko sokong dio jadi PM yo

mki said...

sa

Anonymous said...

mki

kau yang bangang , lebik baik kau pakai ic singapura ke , atau pun ic amerikha , lee kua yew lagi bijak memimpin , pilih lah dio , kalau tak pun pilih obama ke , kan ke baik , buek apa pakai 05 , ke ic kau tu .

jangan tunjuk pandaio tapi nampak bangang

mki said...

ko la bangang, dah den warganegara malaysia, kok den warganegara singapore ko amerika ko lamo dah den sokong lee kuan yew ngan obama tu. osah bangang eh lak ko ni. buek apo den pakai ic 05? den pun tak mintak dapek ic 05 ni, dah takdir Allah den lahir kek n9, dapek la 05 ngok oi, den tak ckp den pandai tapi den tak sebangang ko yang menyokong just who are related to your state, menyokong ikut negori? kan ko bangang tu, org menyokong ni ikut sahsiah, kredibiliti, kebijaksanaan dan paling ponting ikut syarak, bukan ikut negori la ngok oi.