Thursday, January 22, 2009

OMBONG BRAHIM

Apa dah jadi dengan Ombong Brahim di Kg Tengah ?

Dengar ceritanya ombong buat keduri besar di kampungnya , siap sembelih lembu lagi dan masa tu pula Samad ada di KT , kempen piliharaya P 036 .

Khabarnya orang Samad naik risau dengan perkara itu , takut ombong masih cuba cari pengaruh masa Samad tak ada atau cuba nak jadi YB semula .

Ya lah , ombong bekas YB dan Samad pula baru YB , tentulah saling curiga mencurigai dan saling mencari pengaruh .

Tapi ombong kita bukan calang-calang orang , kalau tak tak kan dapat jadi YB dua penggal , ada titile lagi dan jadi YB sebaik saja bersara guru .

Hebat tu , Samad apa lah , tak pernah kerja kerajaan pun , jadi ketua pemuda dua penggal tetapi tak ada yang nampak apa dilakukannya sampaikan pemuda yang ada hari ini pun bukan pemuda yang mirip kepadanya .

Berniaga tak lah sehebat mana tetapi kerana Samad calun dari pemuda dan Jamlus pulak dah ruyup , berpeluanglah Samad lah jadi exco .

Langkah kanan katakan tetapi jika Samad pandang rendah pada ombong yang pernah digelar YB sepuloh persen , Samad silap perkiraan .

Ombong berpengaruh besar pada Mail tapi entah macam mana Mail lebih sayangkan Yahya Pilus yang pandai bodek dari ombong sendiri .

Mungkin kerana ombong susah sangat nak menang G 7 sebab tu Mail kurang sayang tetapi sekarang ombong ialah Pengerusi Peladang Negeri .

Khabarnya dah ada pejabat baru dan tak lama lagi mungkin ada kereta dan setiasauaha pulak , tapi jaga sikit ombong ni tangannya lain macam .

PP - entah lah mana satu yang betul

No comments: