Tuesday, November 4, 2008

MENANG DAN KALAH




ADA yang menang dan ramai juga yang kalah.

Itu adat pertandingan dan jika menang jangan terlalu suka dan jika kalah , tidak lah perlu terlalu berduka .

Macam Decka yang menang dan Mokhtar Suhud yang kalah , kedua-duanya macam tu juga .
Gelak besar , ketawa besar dan paling utama badan pun besar juga .

Tak macam Chief yang marah-marah pada ketua bahagian bila kalah atau ada saorang pemimpin tu , letak jawatan bila kalah .

Jangan berumah tepi pantai kalau takut dilambung ombak .

Jangan bertanding bila nak menang saja atau takut nak terima kekalahan .
Jadi macam Yahya Pilus , menang bila guna baju Mail .

Satu pembaharuan di KP ialah banyak wang pun belum tentu menang .

Tahniah kepada Yb Mail yang dapat bentuk kepimpinan cara baru dalam bahagian bukan bergantung kepada orang kaya sahaja untuk memang bertanding .
Yang marhain pun ada hak dan boleh menang .
Baguslah .


PP - mula nak tabik Mail

8 comments:

COWENG ANAK PILAH said...

Assalamualaikum,

Bahagian Kuala Pilah boleh jadi contoh terbaik apabila politik wang bukan menjadi agenda utama dalam memilih barisan kepimpinan.
Hormati akar umbi yang tidak mudah terjerumus ke kancah politik wang.
Mudah-mudahan selepas ini keseluruhan Barisan Kepimpinan Bahagian Kuala Pilah, peka dan memandang serius serta mengambil tindakan segera di atas segala teguran dan ketidakpuashatian masyarakat sekeliling. Hormati rakyat2 Kuala Pilah yang telah meletakkan kepercayaan dan keyakinan sepenuhnya kepada pemilihan kali ini.

Wassalam

poit said...

bangang punyo umno, dah nam mapuihpun tak soda-soda, menjual bangso dan ugamo. copeklah mampuih, orang tak ado wawasan pun boleh monang. Makno eh yang cocik sort pun ado, yang bosa pun ado, sort laa tuuuu, rasuahhhhhh poit

poit said...

ekau kok beghani, kuarkan komen oghang, jangan syok sendiri jo, kok tak betolo macam pemudo pilah yang kau kato an tuh

Anonymous said...

apo deka tuuu buleh buek ??? Bukan den tak hormat dio, tapiiiii, alamak, macam manolah otak orang pilah niii????????

Anonymous said...

ekau tolong cari beghito, boto ko mail baliar tuh molok anak orang dah lama den donga. Kok boto apa gilo ehhh budak tu. Dah belagak nampak eehh. Adooo laie tuh, dio ndak an anu-anu (barang tuu laaa) si jandoo baghu dapek peruntukan ibu tunga, iyoo koh nii, eeeee gilo amek-amek budak tuu, oghang kampong dah bechegitoh dah. kau tolong siasat sikit, kok jumpo broter asan tanyo ann.

Anonymous said...

org umno pilah ni bangang pilih pemimpin. ado org mcn chip nak di pilih eh.yb roslan pun buleh monang lai. pilihlah kk. dia pun baik dgn abu zahar.

Anselmo said...

Andaian penulis meleset. Calun-calun favorite kalah seperti Sulan Johol, Razi dan Samad, dan penulis suruh lipat kain je ternyata meleset.Penulis ni, saya nasihatkan balik Pilah dan buat homework, jangan tembak dari jauh. Blog ni saya dapati fakta banyak salah dan ketinggalan zaman.

Namun, saya yakin UMNO Kuala Pilah akan berjaya lebih cemerlang walau siapa pun menjadi ketua kerana kami yakin dengan perjuangan UMNO.Razi budak mentah, tak tahu sepak terajang politik siaplah untuk dimakan mentah-mentah oleh YB Nan.Samad saya yakin akan mampu menjadi pemimpin nombor satu di Pilah dan lebih hebat dari Mail Lasim.Minta2 Samad segera bangkit dan kumpul kekuatan lawan Mail Lasim. Sulan Johol, siap2 lah untuk pencen wakil rakyat. Alang Chaah lebih berkemampuan dan wibawa untuk jadi YB Johol.

Anonymous said...

alang cha ah kau pun tak betolo joo, elok jua nasik joo, mana ado tolo eh oghang umno nii, lagak joo toloo bosa, tapi tak doo