Sunday, June 17, 2012

MATI AYAM MATI TUNGAU


KALAU anan nak dengar saranan PP , elok anan berpisah aje dengan mail tu .

Hayat politik mail tak menentu sekarang ini .

Iyo mail ketua bahagian , mempunyai kuasa untuk mencalunkan dirinya dan orang bawahan dalam umngok untuk bertanding semasa pru ke 13 nanti tetapi nama tu mail kena hantar dulu pada asan kepiting untuk di luluskan kerana asan ketua bn Kopilah .

Kalau lulus dek asan , luluslah dan boleh dimajukan kepada mat asan sebelum kepada pm atau tpm , jika gagal di peringkat saringan di tangan asan kepiting lagi , macam mana nama tu nak wujud di peringkat mat asan , tpm dan pm ? .

Sejarah di Kopilah dah berbukti , paling dokek masa zahar jadi ketuo , bila tiba pru nama zahar lesap tidak jadi calun walau pun zahar ada kedudukan yang baik dan sokongan masyarakat Pilah pulak tu tinggi terutamanya masyarakat cina .

Apa nak buek kena terima hakikat , terpaksa juga menjadi pengarah pru wlaupun hati gundah gulano dan tidak mustahil perkara itu akan berulang lagi .

Jika berlaku , kesannya bukan ada mail sorang , anan pun terpalit juga kerana anan dengan mail sepusat sepusing , mana ada mail disitu ada anan dan sebaliknya .

Tambahan lagi , anan tidak akan membuat sebarang keputusan sebelum merujuk kepada mail sedangkan kuasa anan hebat juga sebagai ketua pemuda yang begitu gah dan glamour dimata pengundi .

Sudah lah kerusi pilah sendiri tidak berapa kemontu kedudukannya tambahan lagi beberapa nama sedang giat menonjolkan diri untuk jadi calun ubn di pilah , jika isu anan duduk dibelakang mail ini menjadi besar , mungkin nama anan sendiri akan tercicir .

Baik anan blah sekarang , mail, mail punya hal dia dah tiga penggal menjadi wakil rakyat dan dua penggal menjadi exco , tak kan tak cuku- cukup lai .

Anan baru sepenggal , itu pun sebagai yb biasa aje , tak kan nak mencontohi hishamudin atau zainal mokhtar yang menjadi yb untuk sepenggal aje .

Hishamudin lagi hebat , tergelincir masa jadi timbalan ketua , anan apa lah sangat , setakat ketuo pemudo yo .

Dalam pemudo pun ramai yang nak mencuit kerusi anan , lepas pru ini kok anan dipilih atau tidak , pasti akan muncul jaguh baru untuk menentang anan dan riaknya telah mula kelihatan sejak anan menang lagi .

Terpulang kek anan nak teruskan ikut mail atau nak berhenti separuh jalan dan ikut jalan yang baru , ikut asan kepiting pun tak berapo elok juga , buat kelompok sendiri kan bagus .

Ini sekadar pandangan PP untuk anan aje macam kato orang tuo tuo : mati ayam mati tungau : nak ke anan jadi macam itu ?


PP - sekadar memberikan pandangan aje

10 comments:

Anonymous said...

Siapa dia KK, namanya disebut-sebut di Kuala Pilah. Bila ditanya orang, tidak pulak ada dalam AJK Bahagian. Tapi namanya diletakkan dalam kategory calon paling popular dan pemimpin muda yang berpotensi.

Anonymous said...

Semuo Wakil Rakyat yang ado ni berhonti.

Biar semuo calon kali ni muko baru - nafas baru, idea baru, cara baru.

PP - bilolah Pilah nak maju2?

Anonymous said...

Anan ni beghonti yolah, satu doso bosar UMNO Pilah pilih dio jadi wakil rakyat.

jauh elok yati dari dio.

Cakap bosar x maun ngalah, sombong ponoh ego.

den memang harap dio betanding DUN Pilah kali ni, nak den kojo an cukup2.

biar dalam sejarah calon UMNO petamo kalah dalam pilihan rayo kek bahagian pilah ni. biar deh mail menjawab, anan budak dio

200% den confiden anan ruyup betanding kali ni!!! raso an

- abg kawasan

Anonymous said...

Kok lopeh KK betanding PRU ni, Hj Mail mampuih

esei harap kali ni kurang2 3 muko baru bukan jawatankuoso UMNO Bahagian jadi calon BN mewakili DUN / Parlimen dalam Bahagian KP, berubahlah Politik Pilah lopeh ni

Anonymous said...

Anan poi umrah nak merayu kek Allah tolong bori peluang dio koka jadi calon kali ni.

Dio ingat Kaabah tu tompek mintak jadi YB ko?

Dah terlambek, kau tak boleh jadi wakil rakyat, kau jadi yolah AJK Bahagian kalo ikhlas bona nak berjuang dalam UMNO ni.

poi Mokah pakai duit 5 6 juta niago ko?

Anonymous said...

Program terakhir anan sebolom behonti jadi wakil Rakyat - Fiesta DUN Pilah.

Kojo an cukup2 duit2 yang ado tu, lopeh ni dah x meraso lai!

Bori lobih sikit kek gapar rashid dgn ajib, boleh dijilat eh jubori anan.

Anonymous said...

PP mano poi?

X sihat ko cari bito banyak2?

Anonymous said...

PP ni anan raso eh.

lamo sopi x do posting baru sobab anan poi umrah

Anonymous said...

Dah lama x berlaku perubahan dalam arus Politik Pilah.

Elok lah ditukar kan semuo ni, Politik pun samo macam resam roda, jap di ateh jap di bawah.

X kan selamo eih mail nak bekoso. orang lain nak yo meraso. Adat Politik, dulu awak naik jatuhkan orang lain, sekarang raso kan pulak nasib dijatuhkan kek orang lain.

UMNO ni bukan hak YB2, bukan Hak Ketuo Bahagian.UMNO hak semuo ahli, sapo2 pun boleh jadi pemimpin asalkan majoriti menerimo.

Berundur dengan terhormat Mail, contohi TUN Mahathir, ketika dio paling berkoso dalam Parti & kerajaan pun dio sanggup lotak jawatan, inikan awak setakat jadi Ketuo Bahagian yang paling jauh blh jadi EXCO Kerajaan Negeri.

Jangan jadi Pak Lah, raso kuek, sudeh eih tengok nasib dio, langsung orang x hormat, cakap x dipakai orang lagi. Ambik iktibar, jangan TAMAK bona.

Ujang Pilah

Anonymous said...

Hj mail & anan dah sort ko?

PP sonyap yo pulak!