Thursday, June 14, 2012

ALAHAI DECKA ....


PP tak terperanjat bila ada yang sudi menyebut , kalau anan di calunkan sekali lai , lai baik decka yang menjadi YB Pilah kerana decka adalah calun serba boleh walaupun berasal dari gulongan marhain .

PP dah lama kenal decka ni , saorang yang peramah , rajin , bekerja kuat , tidak sombong , boleh rapat dengan siapa sahaja dan yang paling pentingnya decka tidak pernah mengumbar daripada parti umngok .

Biarpun decka kurang berkelulusan , berbadan saiz xxl dan bekerja sebagai kontraktor tetapi decka disukai ramai , pemurah dan tidak berkira dengan siapa pun .

Dari segi pengelaman , apa yang tak ada pada decka , pernah bekerja di pejabat yati masa yati jadi exco dan yb pilah , pernah jadi driver dan senang disuruh arah menghantar surat , menghubungi pemimpin tertentu dan tidak berkira dengan perbelanjaan yang dikeluarkannya .

Lagi satu decka tidak bercita-cita terlalu tinggi , dapat jadi pemeriksa kira-kira jadilah asalkan nama sentiasa ada dan tidak hilang ditelan arus .

Kok ada pun kelemahan decka ini ialah dia masih bujang trang tang tang ( iye ke ) dan kawan rapatnya banyak yang tidak somonggah macam apak , burn bukit intan an beberapa lagi yang kerja lainnya ialah menghidupkan parlimen kedai kopi dibawah bangunan umngok Kopilah .

Kalau decka dapat memilih kawan dan dapat mengawal perasaan semasa berbahas , decka memang pilihan tepat orang Kopilah , tidak mustahil decka boleh dicalunkan dan menang walaupun mimpi itu macam bermimpi disiang hari dan semasa jaga .

Tidak banyak karenah decka jika jadi YB , dipanggil datang , disuruh pergi macam orang semenda berbanding dengan anan yang silap sikit nak melenting dan banyak alasan .

Alasan yang selalu di keluarkan ialah nak bincang dengan mail , ketua bahagian baru boleh buat keputusan , patutlah pemuda digelar tidak bertolo kalau tolonya sentiasa di pogang kek orang lain .

Jika decka yang dicalunkan , harapan menang memang kuat melebihi peratusan yang dimiliki anan tetapi mampu kah nama decka masuk senarai mail , atau senarai asan kepiting dan senarai mat asan ?

Kalau tak mampu elok decka duduk diam dan jagolah jawatan pemeriksa kiro-kiro tu sampan pencen .


PP - sayang bakat Decka terbiar ..

4 comments:

Anonymous said...

Boto tu PP, calon2 yang ado ni semuo x boleh diharap, nak jadi YB Pilah, tapi duduk somban, duduk kolumpo.

DEKA ni hari2 ado Pilah, sonang jumpo, mudah bawak bincang, x sombong, peramah.

Cubo sapo2 ado masalah jumpo dio, mesti dio akan cubo usohokan, dapek x dapek lain cito, dio x buek orang hampo. Kalo anan, jangan harap la, manjang menyakitkan hati orang jo kojo eih.

Tak semesti eih kono ado kelulusan tinggi kalo jd YB servis macam hampeh. Hampeh macam Anan!!!

Faham boto2 pemimpin yg macam mano berjiwo rakyat ni!!!Salah 1 contoh pemimpin berjiwo rakyat DEKA ni ha.

PP tolonglah panjangkan pekaro ni ke pengetahuan PM & TPM.

Tak sabar nak undi DEKA

from Ocu den

Anonymous said...

Hidup Encik Decka!!!

Anonymous said...

Hambo Allah swt yang paling layak ..adolah Decka kek Pilah ni ...nasib yo yang tak sobolah dio dan dio pun jenis yg tak suko lobi ...dio tak macam ghapar babi sial tu ...busukkan orang sano sini ...tak sodar diri muko dio yang bawak suwey kek Pilah ni ...

Anonymous said...

Prestasi deka disaat2 akhir semakin menonjol.

KPI dio cantik.