Sunday, March 25, 2012

FAKTA atau AUTA ?



KATA-KATA DSN di PD semalam , pr auta , apa yang mereka tohmahkan itu sebenarnya auta belaka , bukan fakta , maknanya , apa yang pr tutuh baik di media massa atau media alaf baru , semuanya auta lah kan ?

Mudah banget buat conclusion , nfc auta ke , ts isa kena gantung sebab rasuah politik auta ke dan kehadiran lebih 35 ribu semalam auta juga ke ?

Tidak , itu fakta kerana yang cakap mb mat asan , bila ubn cakap mana ada auta , semuanya fakta , katanya jumlah kerusi yang disediakan 35 ribu , semua penuh dan masih ada yang tak dapat tempat duduk , maknanya cakap tu betul lah .

Yang autanya ialah dari 35 ribu yang hadir ( ada sesapa kira ke ?) berapa sebenarnya orang pd , pengundi pd atau lebih tepat lagi penyokong ubn .

Separuh darinya adalah buak-budak kem sekitar pd , melambak-lambak sampai melimpah ruah dan ada yang tak dapat tempat duduk , dia punya big boss besar pun mari jadi tak kan lah , budak-budak kem yang baru secalit dua berani tak ndak datang .

Masih boleh dikira fakta lagi , tapi bagaimana dengan pemimpin krt dan ahli-ahlinya dari seluruh ns boleh dikira sebagai pengundi pd , tambahan lagi yang pakai baju JKKK , ada PP lihat tu dari seremban , Kopilah , Tampin dan tak kurang juga dari Jempol .

Kalau mereka ini di kira sebagai pengundi PD yang akan memberikan kemenangan dan merampas kembali kerusi parlimen dari PKR , nampaknya dsn telah kena auta .

Orang luar yang kena angkut , bas melambak-lambak , kereta bersimpang siur dan ramai juga penduduk estet yang dibawa , jadi kehadiran ramai itu sekadar satu gimik aje , tak lebih dari itu dan ianya adalah AUTA .

Begitu juga ke Sikamat , hadir lebih kurang ramai , ada jamuan dan ada wang saku bagi yang datang jauh , kalau itu pengiraan yang dibuat , maknanya ada yang kena auta pada masa itu .

Berapa belanja datang ke PD dan seremban semalam , PP anggaran kalau saorang RM 10.00 maknanya lebih 2 juta dihabiskan untuk tujuan itu , sikit pun tak mengambarkan presiden umngok yang wasatiah .

Lagi satu auta ialah banting mengalu-ngalukan kedatangan  dsn dan isteri tersayangnya rosmah , tapi masa majlis makan tengahari tak nampak pulak , tak pulak mc address kan , macam rosmah tak ada dalam majlis iu , kalau tengok dengan mata kasar memang tak datang pun , lainlah kalau rosmah ada acara lain .

Bodek punya pasal , autakan orang ramai pun tak apa , sahlah ubn adalah parti yang auta .



PP - tunggu apa lagi ......

No comments: