Tuesday, February 7, 2012

MACAM KENA MAIN JE ?


MALAM tadi di depan lot-lot kedai di Taman Pilah Perdana , jalan Lama Kopilah - Seremban , satu majlis chap goh mei diadakan dimana pertunjukan bunga api menjadi tunjang utama dalam majlis itu .

Sudah lah bising dengan lagu dan nyanyian dari speaker besar ditambah lagi dengan  letupan bunga api saolah-olah macam berada di negara  timur tengah bukan sahaja membingitkan telinga tetapi juga turut menyakitkan hati kerana saorang wakil rakyat antara yang ketawa terbahak-bahak dalam majlis itu .

Dengan kereta putih dan pakaian baju batik , bukan main wakil rakyat itu bersalaman dengan orang ramai tetapi hanya dibarisan depan aje dan kira-kira jam 10 malam , terus blah .

Banyak hadirin yang datang adalah kaum cina , mungkin nak memberikan sokongan atau semata-mata nak melihat pertunjukan pentas atau mengabui mata semata-mata kerana sokongan orang cina kepada umngok dan ubn semakin merosot .

Siangnya , bukan main lah dimajlis maulidurasul tetapi malamnya pulak berperangaian yang berlawanan dan tidak mustahil siangan besoknya akan buat yang berbeda lagi kerana hari selasa ialah sambutan taipusam .

Ini kah pemimpin yang dikatakan berjuang untuk membangunan dan membela orang melayu ?

Mana jati diri kalau bersikap macam berpura-pura sepanjang masa ?

Maklumlah pengaruh dah merosot kalau tak buat begitu , tentulah terus turun saham tetapi yang sebenarnya , wakil rakyat itu mungkin kena gula-gula aje kerana dalam ramai-ramai yang hadir cuma kira-kira 10 orang yang beriya-iya bersama dengan beliau .

Yang lain buat tak tahu aje , macam ada pun ok tak ada lagi lah ok .



PP - letupan bunga api bukan setakat memekakkan tetapi menyebabkan beberapa kereta berbunyi alarmnya disebabkan gegaran yang kuat akibat letupan .

3 comments:

Anonymous said...

umngok bela bangsa melayu...hairan2, utk suku sakat,kroni,ahli keluarga,kekawan terdekat bagi mereka yg berpower dri undi rakyat..Indeks KPInya memang memberangsangkan

Anonymous said...

Mizan sawahleba macam mano boleh dapat gerai
Kek benteng dopan maybank yang tak do number tu ( gear haram)?


Angahtolok

Anonymous said...

aku komen ko tak approve ek...hahahahhaha,,npk sangat bias n jumud dgn fakta berat sebelah sahaja