Saturday, February 11, 2012


CERITA tentang Majlis Daerah Kuala Pilah atau MDKP memaang sentiasa berdesing ditelinga PP , tak kisahlah cerita mizan yang dapat bina gerai di tapak gerai orang lain yang di robohkan untuk dijadikan tempat parking dan laluan pintas dari Tampin ke Seremban , tup-tup mizan bina gerai tomyam kat situ .

Itu yang peliknya , gerai membaiki tv dan radio , kedai makanan , kedai jahitan dan tidak kurang 6 tujuh gerai terpaksa dikorban untuk tujuan murni mdkp itu , tetapi kenapa mizan pulak yang dapat untungnya .

Ini peliknya mdkp dan lebih pelik lagi bila asri , budak kedah yang menyemenda di Juasseh , lebih sudu dari kuah , lebih mangkuk dari sup dan lebih majlis dari mdkp sendiri .

Tanyalah orang yang pernah minta lesen dengan mdkp , bukan main susah , ada saja alasannya dan tidak kurang dari itu ada pulak bermacam-macam ragam .

Macam gerai kosong di stesyen bas yang kosong , berapa lama terbiar , orang minta tak kasi kerana nak di peruntukan kepada orang cacat tetapi akhirnya ada yang kosong dan yang terisi pulak dengan kaum kerabat yang mukanya semacam asri juga .


Reda yang jaga projek pun boleh tahan juga , sambil bekerja buat insuran , tak salah kalau ada kebenaran ketua jabatan tetapi macam memasang lukah di tempat yng genting , mana yang nak jaga hati reda , beli insuran , mudah lah perhubungan .

Budak-budak mdkp benci "banget " dengan budak dua ekor ini tetapi kerana pandai bodek dan pandai kipas , sepanajang masa budak dua ekor ini sentiasa berada dalam keadaan selesa .

Itu tak termasuk cukai pintu yang baru dinaikan dulu , kemudiannya dibantah tetapi akhirnya dinaikan juga tetapi kakitangan yang buat kerja tu buat sambil lewa aje .

Ada rumah yang di perbesarkan , dikenakan kenaikan cukai yang tinggi tetapi rumah yang di ubahsuai dibahagian belakang dan bahagian depannya saperti asal , lansung tiada kenaikan semata-mata kerana kakitangan yang memeriksa , naik motor dan pusing dibahagian depan aje .

Dulu ada saorang penguatkuasa yang di panggil cheif , bukan main hebat lagi tetapi akhirnya keluar dari mdkp dengan muka bera kerana kes banyak hutang .

Walaupun beliau ini kelihatan kaya dan pernah satu masa tu pergi kerja dengan kasut golf yang dicabut studnya dan berharga mahal tetapi akhirnya terbukti banyak hutang .

Kata orang lah , penggantinya pun tak kurang juga , entahlah .




PP - kalau nak cerita 'jasa' mdkp kepada rakyat pilah , baik tanya komando bagaimana perasaannya meninggalkan mdkp dengan mencuka .

9 comments:

Anonymous said...

Dell dongan ngah Zaidi kamceng. Bukti: Pejabat mereka di bangunan umNo kerani boleh kongsi samo.bilik Pejabat sobolah2 tapi kedua2 Pejabat pintu tongah antaro pejabat tak ponah tutup.sonang cito: kongsi pejabat, kongsi kerani & kongsi PROJEK.Dell ahli majlis , Ngah Zaidi Kontraktor; tu sobab kontraktor pilah marah.habih dibolot nago Parit dan nago kg tongah. Mereka ni proksi Yb mail , ketuo bagian.dalam pru nanti kito akan undi pembangkang tando
protes


Tokparoi

Anonymous said...

Kojo2 mdkp di bolot oleh penyamun tarbus Yb mail,seperti dibong, dell,zaki,Ngah zaidi.kek pejabat daerah pon samo.orang lain ,bukan geng mereka mandang yolah sambil ngotap gigi.pru nanti kito pastikan hampeh ni hanyut .


Perigi buto tobek koring

Anonymous said...

Yb2 ni bolo polong. Hisap darah rakyat.


Kongketkuat
Joseh

Anonymous said...

Kek pilah, budak hitam selalu untung. Terutamo dalam umno. Sapo?sapo lagi kalau bukan Latok mizan, dato ruslan darus, Dato Yahya hamid

Anonymous said...

Gerai haram mizan semakin bosa. Ado pelan tak?sapo luluskan pembinaannya.mdkp jangan pilih BULU.

Anonymous said...

Tambahan budak hitam: dato babu, dato kamel

Anonymous said...

Mdkp ! Den pon nak beno gerai haram kek Kawasan mdkp.boleh??kalau tak boleh,pepasal mizan boleh?

Anonymous said...

Lagi budak hitam: latok Muslim

Anonymous said...

Apasal MB tak ambil tindakan. MB NS takut Yb mail ke?