Friday, May 27, 2011

AMBIK PENCEN AJE LAH .

KADANG kala jika kita tidak berdaya lagi , kita akan disaran bersara awal atas alasan kesihatan .

Pencen dapat , ganjaran pun dapat , jangan nyusahkan orang lain kerana terpaksa buat kerja yang diamanahkan kepada kita tetapi gaji kita yang rembat .

Lagi baik kalau bersara tu dibuat sebelum april lalu , dapat juga peluang rakyat menerima hadiah apabila ada prk maklumlah , dah ada yang beritahu , beri duit kepada pengundi untuk buat tambang bas mereka pergi mengundi tak salah , jadi bolehlah kita klaim  belanja tambang mengundi masa itu .

Atau setidak-tidaknya , dapat juga merasa jalan tar yang licin dan rata di turap semula terutamanya jalan yang masih baik kerana kos untuk menurapnya rendah , bayarannya mahal dan untungnya pun besar .

Paling tidak pun , kalau ada jambatan yang nak runtuh di Nuri , Renggoh atau Air Mawang , boleh lah digantikan dengan jambatan baru , kan ke menyenangkan rakyat namanya tu .

Dan paling senang , dapat ganti dengan calun lain , ada juga peluang untuk Abu Samah , Chaah , Rosli atau sekurang-kurangnya Shamsul dan Jalil pemuda Malan  untuk pasang angan-angan di pilih sebagai calun , walaupun menangnya masih tak pasti lagi .

Masih belum terlambat untuk berbuat begitu , kali ini semunya untung , prk tak perlu di buat , bayaran elaun untuk yang baru tak ada kerana kerusi dah kosong , manakala semua yang berhajat boleh memasang angan-angan sahingga pru akan datang dan yang pentingnya pencen dapat dan calun yang buat kerja disitu , boleh tuntut elaun tanggung kerja .

Kan ke itu kerja baik dan mulia ?

Jadi tunggu apa lagi , mohon lah pencen awal , pasti lulus punya .


PP - baik kita pencen awal dari menerima pencen disebabkan kekalahan .Malu beb ...

7 comments:

Anonymous said...

kek johol tu yang dah pencen,yang den tahulah alam suhut.cikgu siswazah.keturunan orang asli.dio orang bogola .orang ponting luak undang johol.apo kato kita bogi peluang kek dio cubo,try,test,tengok.apomacam.ok ,alright


ikanmilang

Anonymous said...

pp, ese tak kesah.asalkan bukan keluargo bulin.

maie bighat said...

Pilih calun Melayu. Jangan pilih parti. UMNO pun dah melampau.

Kalau johol PAS monang buleh tepek jari, pembangunan akan sampai.

Kasi ajar UMNO ni sikit.

Anonymous said...

sey setuju yo tu.. paling elok YB2 yg lamo2 ni ikutlah sekali.. Tok Mail, Hasan Malek tu dah patut dah pencen.. semua dah duduk kerusi tu lamo dah... bg lah org mudo2 plk... tk kan nk duduk sampai kubur panggil... org mudo nk yo tunjuk bakat.. tp nak ko diorg berundur?
Tok Mail Nak Jadi MB kek State..
Tok Asan Nak Jadi Mentori Kek Faderal..
Ni hukum TAMAK yo ni,,

Kayo mmg dah kayo dah...
Kek umah tok mail ngan tok asan besusun keto.. dari yg lamo sampai lah yg baru... kek johol pun samo, samad beraim pun ado keto besusun..
Nan pun ado yo keto baru.. Razi yo tak nampak.. tp tak taulah kok disuruk ee...
Raso2 ee kok tak monang Umporno pada PRU kali ni... YB2 ni bukak kodai juar keto yolah.. laie sonang...

Anonymous said...

oghrang kobo oghrang melayu teroko tanah dgn pokok buah2an dibawak fru dan helikopter.ditobang pokok2 hasil titik poloh oghrang tuo2 untuk cucu.ini berlaku kek johol.yang buek kojo gilo ni.darus salim.keluargo bulin.cino teroko bagi geran bilo pilihan rayo.boto2 hampeh punyo bangso


tobekgodang

Anonymous said...

darus salim ni fikir tompolok dio yo.bukak syarikat dengan dell dan zaki dapek tanah kerajaan beratus ekar di selaru.dijual kek cino.pemimpin melayu jenis apo ni?????? jadi broker cino.tengok pemimpin cino drpd pelbagai parti politik,ngo dan persatuan perniagaan ,semuo bersatu untuk satu tujuan berjuang untuk
bangsa. contoh mereko bersatu suara untuk dapat biasiswa (sebenarnya hak melayu),tanah beribu2 ekar untuk sekolah cino,geran tanah,jawatan,peluang perniagaan dan bermacam macam lagi.pemimpin melayu???????????????? conth darus salim, dahlan(ahli majlis) .apo sumbangan untuk melayu pilah?


melaon kg tengah

Anonymous said...

den, kalau den, ikutkan hati,den tambek,lopeh tu den cemat sumo tu.nombor satu anak bulin.dahlan kg tongah,zaki jemapoh,nngah zaidi kg parit