Sunday, February 13, 2011

UJIAN BESAR BUAT UMNGOK

Lepas satu , satu YB UBN khususnya dari umngok yang meninggal dunia .

Kuasa Tuhan , tidak ada hambanya yang dapat menahan apa lagi melambatkannya walaupun sesaat .

Tentu ada natijah disebalik kenapa ianya berlaku begitu kerap , berulang dan pada parti yang sama .

Kalau tak nak paham juga atau sengaja buat-buat tak paham , tak tahu lah , tetapi yang penting , tanda-tanda telah di tunjukan Tuhan , tinggal lagi , nak ambil iktibar atau nak teruskan dengan budaya sombong , bongkak dan terus menerus menafikan hak rakyat .

Macam rusuhan di Mesir dimana sebelum itu petunjuk dah ada di Tunisia  , macam tu kira-kira bila umngok macam jatuh ditimpa tangga , bila asyik kena prk , itu belum masuk Perlabuhan Kelang dan Seputeh yang masih tergantung .

PP terdengar juga bualan rakyat Kopilah yang ingin merasa nikmat pilihanraya kecil terutamanya di kedai ameng di Parit , tetapi nampaknya setakat ini mereka masih kempunan lagi, tapi tak tahu lah , kuasa Tuhan .

Mungkin tak lama lagi kot , kerana serangan penyakit boleh berlaku kepada sesiapa sahaja terutamanya kepada dua kerusi yang sedang hangat di perkatakan bakal kosong pada pru akan datang .

Gundah gulana boleh menyebabkan timbul penyakit lain dan salah satu faktor besar ialah dikalangan umngok sendiri bila timbalan lebih power dari ketua , macam RSM yang lebih berkuasa dari kapten didalam askar .

Ada masanya kematian adalah musibah tetapi ada juga masanya kematian adalah satu nikmat kalau tidak kepada yang meninggal kepada rakyat yang di tinggalkannya .

Tak percaya , kita tenguk bila firaun mati , baru rakyat tahu betapa kaya dan berkuasanya firaun macam mahafiraun yang ada sekarang .


PP - dah bersedia untuk prk akan datang di Kopilah .

No comments: