Thursday, September 9, 2010

SIAPA SEBENARNYA KETUA KP

BUKAN lagi satu yang ganjil bila ramai berkata bro Asan lah sebenarnya yang menjadi ketua umngok KP , Mail hanya menjadi pengerusi mesyuarat jk sahaja sedangkan hakikatnya bro Asan yang mengemudikan bahagian itu .

Tidak salah untuk orang ramai membuat tanggapan sebegitu kerana bro Asan lebih pepulor , lebih dikenali ramai dan juga mudah mesra dengan sesiapa sahaja yang mengenalinya .

Pergilah mana ceruk pun di KP ini , nama bro Asan memang meniti di bibir rakyat KP , di Juasseh jangan ceritalah terutamanya satelah jalan keretapi lama yang jambatannya roboh telah di perbesarkan dan dinaik taraf sebagai jalan negeri .

Tak kan mail kot kerana Mail hanya Adun Senaling , peruntukan dia tak boleh luar kawasan walaupun Mail dan bro Asan memang orang Juasseh .

Lihat saja papan besar di persimpangan Dangi - Johol dimana satu ketika dulu , terdapat gambar bro Asan dengan lima adun di KP , masa tu gambar bro Asan lebih besar dari gambar adun yang lain .

Mungkin kerana bro Asan MP sebab itu gambarnya besar tapi sekarang  lebih hebat lagi , gambar bro Asan dengan MB dan juga PM .

Sedihnya tenguk banner Mail , senget benget , minta lah Hamzah jampi dan betulkan
Ini baru betul , bilboard pemimpin tiga serangkai PM , MB dan bro Asan ,  yang banner Ruslan ciput aje di bawah tu
Gambar Mail pula tergantung senget kira-kira 10 meter dari situ sementara gambar adun Johol , menumpang tiang yang di sponsor oleh bro Asan .

Sementara banner orang kuat mail , Anan pulak hanya dua tiga keping , itu pun di Senaling , Melang dan sikit-sikit di sekitar Pilah .

Begitu lah kalau bintang bro Asan tengah cerah , gambar pun besar dan sebaris dengan MB dan PM , tak kan Mail tak boleh buat macam tu kot , jangan lah kuasa pengerusi UBN di serahkan kepada bro Asan , terus menikus .

Apa dibuat kek Yahya Pilus , tenguk aje ke ?

Tapi bro Asan kena ingat , bekas menteri perlancungan Azalina Othman Said juga letak gambar dengan PM , tak lama lepas tu hanyut .

Jaga-jaga bro Asan , jangan terkena badi macam tu pulak .


PP - doakan bro Asan berjaya

6 comments:

Anonymous said...

PP NGOK,
Baru 1 Syawal dah mula mengata, mencaci dan melebel macam-macam.
Tak payah mintak maaflah. Teruskan sajalah umpat keji, fitnah dan penghinaan itu. Mungkin itu dah jadi darah daging kau PP NGOK

Kau PP memang NGOK bukan UMNO.

Anonymous said...

Billboard tu gunakan peruntukan parlimen ke atau wang sendiri?
Harganya tentu beribu-ribu ringgit tiap-tiap satu.
Tiap-tiap satu DUN ada satu billboard. Jadi jumlah kosnya tentulah banyak juga.

Anonymous said...

apo kojo kamat ni,dio jago poster dan banner yb anan


batangpilah

Anonymous said...

kamat,kamat.projek sobat tapi sponser banner pon kodokot.maklumlah nak jago mak2 mentuo bukan sonang.banyak bolanjo.kono pulak yg jauh kek soborang.


bijilansat

Anonymous said...

yb anan,untuk jadi yb misti mesra rakyat.perlu pilih orang yg ado wibawo sebagai pakar rujuk.ikut contoh yb tok mail.dio pilih hamzah.tu sobab boleh koka lamo.dapek kalahkan zahar.dapek jadi ketuo bahagian.den cadangkan yb pilih alang kocer.dio memang hebat.hebat macam hamzah.lagipon dio dari kg sobolah rumah omak yb.so cubo uji try test tengok apo macam.


busutjantan

Anonymous said...

PPNGOK
NAK LAWAN SAPO BOSA BUEK BANNER ATAU BOSA BUEK BILLBOARD KO?

BODOH PUNYO CERITO.