Monday, September 13, 2010

RAZI SAMA HEBAT DENGAN BRO ASAN

Nampaknya Datuk Razi Kail tak kalah hebatnya dengan bro Asan , apa tidak dengan ukuran banner kira-kira 30 kaki X 30 kaki terpampang gagah di persimpangan Uitm di Beting .

Mana tidaknya , terpampang juga gambar Razi di sebelah kanan dan gambar MB di sebelah kiri , pulak gambar tu sama besar .

Jauh sangat kalau nak dibandingkan dengan banner hari raya Anan , Ruslan , Samad , apa tah lagi Mail .

Tempat pun strategik , kalau pun orang beting mahukan Razi mengubah ketua kampung yang ada sekarang kerana dikatakan tidak peka , banner tersebut setidak-tidaknya dapat mengubah hati mereka yang gundah gulana kerana Razi masih memberi perhatian kepada penduduk Beting dengan mempamerkan banner yang tidak kalah hebatnya di persimpangan kampung mereka .

Malangnya , sebelah tu ada tiga kubur , kubur orang cina , kubur orang india dan lastnya kubur orang Islam , apa maknanya tu ?

Mungkin dah sampai masa ke ?

Begitu lah kalau saorang yang berfikiran besar dan bercita-cita besar , bukan sekadar melepaskan batuk ditangga  , main tangkap muat sahaja .

Asalkan ada , kata orang Juasseh , cukuplah , kalau begitu bukanlah sinonim namanya dengan slogan Rakyat Didahulukan , pencapaian diutamakan .

Itu lah , kalau berguru dengan Hamzah , tak  macam bro Asan , orang kuatnya kebanyakan kontraktor dan dijaga serta di selia oleh Mail Barliar yang memang terkenal setianya, tak macama Su Mail dan Su bahagian Yahya Fulus .

Atau macam Ami Cair dan Ami Selebet yang kerja asyik nak kencingkan kawan aje .


PP - nak tanding atas tiket perkasa masa pru akan datang , sokong ke tidak ?

6 comments:

Anonymous said...

pp, memang benar kami penduduk kg beting tersangat sangat sangat memerlukan perubahan ketua kg dan sayap2 lain yg telah dimonopoli olih satu keluarga.jika tidak ado perubahan kami akan protes dalam pilihanraya nanti dengan membuat perubahan.kami tidak ado masalah dengan yb kami.jangan badi kubo cino dan koling tu nanti molokek kek yb.


kubo comomoi

Anonymous said...

ami cair kincing manyak busuk ma.itu ami selebet,gua cakap sama lu,kincing lagi manyak busuk ma.ini dua olang ami misti pakai pampes lo.gua tatak suka olang kincing malata-lata.koto ma


kongketkuat

Anonymous said...

bro asan jauh lebih hebat.sebab:
1.menepati masa
semasa menjadi adun juasseh,masa mesyuarat jkkk kg beting pasti hadir setongah jam sobolom mesyuarat.
2.hadir sendiri(bukan hanta wakil)
3.diadakan perjumpaan dengan ajensi kerajaan
4.perbagai projek dibawa
5.banyak peruntukan diberi
6.aktiviti mesjid dan surau tak pernah tak hadir.
7.sumbangan tak dilupakan
8.aktiviti masyarakat sentiasa hadir serta menyumbang tenaga dan wang.bukan sekadar menampak muka saja
9.sambutan hari raya di surau beting sentiasa hadir.dan tak pernah lewat
10.kenduri kendara pasti hadir .walaupun sibuk ,pandai susun masa.tak dapek hari kenduri masa sobolom tu bro asan muncul
11.kalau ado kematian pon camtu yo prihatin
12.orang nak pergi haji tak dilopo.
13.mesra rakyat.mudah dihubungi.kona individu secara dekat
14.tidak ado masalah ketuo kg yang menubuhkan empaya.dan bolot sumo peluang
15.dalam ucapan macam2 nasihat dan pandangan yg bernas.bukan kata2 pujian melangit yang diulang2.bosanlah

BANDINGKAN: RAZI
1.tidak menepati masa.tak pernah datang awal.(Itu menunjukan tak hormat orang kg. maklumlah orang kg semuo bangang pada anggapan razi)semasa kempen pru lalu perjumpaan di rumah ketua wanita,razi kata dio akan datang pada pukul yang 2.00 petang.so makcik2 adik2 kakak2 uwan2 datanglah beramai sobolom pukul 2.00petang.nak tahu pukul berapo razi datang ,pukul 6.00 petang(kalau macam tu lobih baik tak payah datang.menyusah kan sumo orang.lobih baik datang pukul 6.00 pagi ) ini gambaran tak jujur,tak hormat orang kg,tak tahu susun maso.
3.yang lain2 tu tak payah bandinglah.buek sakit hati,buek goram yo .tak boleh bandingkan razi dgn bro asan.macam langit dgn bumi.
Kesimpulahnya:razi perlu berubah seblum diubah.lagi satu.gelagat ketua kg & kampani perlu diberi perhatian segera oleh razi.penduduk kg yang bangang ni sedang memerhati.kami ada hati,kami ada mata,kami ada telinga,kami ada mulut, kami ada otak,kami tiada parti ,kami ada tangan untuk mengundi

Anonymous said...

ppngok, kau ni kojap nak bertanding pas, kojap nak bertanding pkr kojap nak bertanding perkasa.
Kau ni memang ngok boto.
bertanding jo lah apo kau suko.
Ini sumo tak buleh pakai punyo orang.

Anonymous said...

razi oh razi
mana lu pigi
wa lama nanti
lu tatak mali

lu tatak mali
wa agak lumati
tipu sana sini
wa sangat benci

(tongtaik)

Anonymous said...

razi oh razi
bila mau mali
hari hari nanti
lu tatak mali

razi oh razi
u denga sini
jangan cuba lali
wa misti cari

razi oh razi
mana mau lali
wa mau u mali
gerai kasi rasmi


(tongtaik)