Tuesday, January 13, 2009

KRISIS UMNO KP

Anak Datuk Yusof khabarnya sedang mengatur strategi bagi menggempur kepimpinan bahagian dalam pemilihan akan datang .

Peringkat pertama , beliau sedang berusaha untuk menggugat pengerusi tetap Mohd Shahrir Mansor , kemudian timbalannya dan seterusnya Mail sendiri .

Berita tak sahih ini khabarnya sedang merebak kerana biarpun beliau dah menang AJK bahagian , tetapi tak dapat jadi G 7 , itu yang membuatkan beliau geram sangat tu .

Orang kuatnya Ghafar Rashid sedang beriya-iya berkempen dan satu petang tu di kedai rojak pasar lambak , anak datuk ni dan Ghafar mula merancang strategi sambil makan sup ayam togel .

Elok lah tu , lagi cepat ianya dilaksanakan lagi cepat Umno ruyup kerana PR sedang mengintai peluang .

PP dah tenguk ada mesej dari pengundi cuma segelintir pemimpin ni yang masih tak sedar diri dan masih sibuk mengejar jawatan yang entah dimana kehebatannya .

Tak kan tak dapat jadi G 7 , dunia dah kiamat dan tak tahu jalan ke perhimpunan agung umno .

Kalau sengkek sangat biar PP belanja kerana PP tidak pernah ke perhimpunan dengan duit orang lain , tiap tahun PP akan kesana biarpun PP bukan perwakilan apa lagi AJK bahagian .

Dris Kepis Ulu , Atan Wahab , Deka , Ami Cair , Haji Muslim , Amat Bakar , Nuar Ulu Bendul , Sulan Darus , Apak dan beberapa lagi adalah antara yang dikatakan akan mengikut nya .

Mail Barliar , orang kuat Dato Asan pun masuk kelompok yang sama dengan Mokhtar Suhud .

Nampak gayanya kalau geng tu buat kerja dari sekarang , memang ada peluang untuk menang dalam pertandingan bahagian biarpun mungkin kalah PRU .

Lepas tu , aplah agaknya yang tinggal untuk dikaut oleh mereka ?


PP - terkenang nasib Nur Salbi , jawatan hilang, laki pulak tak ada .

No comments: