Sunday, December 21, 2008

TAMAN BAHAGIA DELIMA YANG TIDAK BAHAGIA !

KALI ini PP terusik untuk memberikan komen kepada satu ulasan berhubung dengan salah saorang yang PP kenal , Cikgu Mohd Yusof Aiyub , bekas AJK bahagian , bekas setiausaha peribadi Kak Ngah dan orang kuat dalam Rukun Tetangga .

Cikgu ini dah lama bersara dalam jawatan gurunya , tapi kerana dia ni orang perjuangan , istilah bersara macam tak timbul timbul .

Kalau ada pun bersara sekejap bila kalah AJK bahagiana tahun 2000 tetapi masih kekal sebagai ketua cawangan dan tak lama lepas tu jadi ketua kampung , bukan maik ek lagi lah .

Masa Napsiah berkuasa , cikgu saorang ini dikenali sebagai Zainal oleh Kak Ngah tetapi kerana Kak Ngah ni sombong sikit , maklumlah bekas menteri dan exco , lepas kalah pada Yati terus ruyup , tak macam cikgu Yusuf , masih bernapas dalam polik walaupun nyawa-nyawa ikan .

Isterinya bekerja sebagai nurse di klinik kesihatan KP , hebat orangnya dan menjadi penyokong kuat cikgu yusof , macam Dr Wan Azizah .

Banyak yang marah kerana kerana cikgu tua ini masih nak memimpin tetapi masih ramai juga yang sayangkannya .

Nyior tua , lagi tua lagi banyak santannya dan salah saorang penyokong kuat cikgu yusof ialah Raman Risda , macam isi dengan kuku .

Nak kata hebat sangat cikgu ini tak juga lah , hebat lagi cikgu Hamzah yang sekarang jadi kerani di pejabat ADUN Pilah tetapi kerana cikgu ini rajin bekerja dan okap dengan jawatan , semua di sapulah .

Tetapi orang Taman Bahagia Delima semua habis kena bohongkan kerana tidak sepatutnya taman perumahan ada ketua kampung , tetapi kerana pengaruh poliitik , semunya jadi .

Jika ada yang merasakan cukup hebat , cabarlah dicawangan itu , jangan jadi macam Ayiem , berpindah cawangan , kemudian berpura-pura macam hebat sangat dicawangan barunya dengan belanja sakan dan kemudiannya bercita-cita hendak jadi G 7 dan AJK Umno bahagian .

Cukup lah tu , PP juga nak ucapkan terima kasih kepada Kamaruzaman Kamdias , calon Naib Ketua yang kalah baru-baru ini .

PP salute bukan kerana dia kalah tetapi kerana keberaniannya masuk gelanggang yang seakan-akan sudah dimonopoli oleh satu pihak , macam calon swasta yang tidak punya wang dan kekuatan .

Tetapi PP tahu Kamaruzaman Kamdias bukan begitu , hebat orangnya kalau tak tak kan berjaya sebagai AJK pemuda pusat cuma kerana zaman ini Mail yang berkuasa , maka kroni dialah yang mengambil tempat .

Jika perlu dan demi perubahan , PP sedia menyokong pada pemilihan akan datang cuma Kamaruxzaman Kamdias kena sokong PP biarpun PP gemar pakai kain sarong .

Yang lain tu , PP akan ulas kemudian , banyak lagi nama yang ada dalam fail PP , satu masa nanti pasti PP akan buat komen juga satelah ada maklkumat terbaharu .

Jika ada maklumat yang baik , hantarlah ...


PP - sedia dikomen dan mengomen

1 comment:

Harimau-Menaip said...

Kona bona dfen ngan anak Cikgu Yusuf..yang lelaki umur 30.

Den ponah tido umah Cikgu Yusuf masa den form 3...layanan first class.

So, no komen dari den yang tak kona bona ngan Cikgu Yusuf cuma respek cara dia melayan tetamu di bulan Ramadhan.

ps: malam-malam, den monyolinap kek dapor...ngabiskan ayam percik..